Fredag 10 Maj 2013

2.Jo men vi klarar oss rätt så bra, vi här hemma.
Fullt upp! 
Det enda är ju när jag ska gå o lägga mig...jo för Lillan, hon sover ju.
Jag är ju obotligt mörkrädd!!!!
41 år som jag snart är....tittar jag under sängen innan jag hoppar i......
Släcker lampan, tv:n, datan nästan på samma gång och kryper in under täcket gärna med Lillan tätt in på mig....
Bara en liten glugg genom täcket har jag...så jag kan andas....
Somnar som vanligt på 1 sekund...och natten går ju bra.
OM....jag vaknar är jag så trött att jag inte orkar tänka på spöken eller mördare!
-Ta mig eller inte! -jag bryr mig inte! - Jag måste sova!!!!! tänker jag!
 
En Mysig dag har löpt...
Frukost i sängen idag igen....även med ballerina kex denna gång :)
Mötte sen upp Poonam, Alexander och Natalie på Märtas i Höllviken på Lunch.
Hänkade sen på dem hem till Hyllie för kel-gos med kanin, lek och kaffe och snack om allt mellan himmel o jord. OJ Oj OJ!
För att sen avsluta på Emporia.....som kän inte är min favorit.
-Hur hittar man där???? Jag är alltid LOST! känns det som.
Små-Tjejerna ville till Lindex....och det är ju som känt inte min favorit, blev åksjuk där inne...men Ingrid gick loss på 1 par jeans....
Mammorna styrde sen kosan mot ILLUM BOLLIGHUS...där vi dreglade lite på all Royal Copenhagen...tills tjejerna visade oss varsin lila dricka flaska som vi blev lurade att köpa......
Sen fick jag uppleva vårt första "Mamma-Dotter-tjafs-shoppa-inte gilla-samma-smak" moment.
Och DET vill jag inte uppleva igen, tack!  Men jag är rädd för att det är DET jag har att vänta, Tyvärr!!!
Har  i snart 8 år kunnat bestämma vad Ingrid ska köpa/ Ha på sig  etc....Men DET har visat sig att det kommer det bli ändring på.
SUCK!!!!!!
1.Tajta jeans shorts med tights!! Tummen upp för Dottern! Bort! för Mamman
2.Världens kortaste strumpor i Neon! Tummen upp för Dottern! Fråge tecken för Mamman.
3.Jesus sandaler i Neon med guld nitar! Största tummen upp för Dottern! NOT NOT NOT! för Mamman.
Så det blev 20 minuters tjur i bilen hem.....
Tills vi båda kramade om varandra tills vi bestämde oss för att ha en MYSIG fredagskväll!
Och ....det blev det....men Middag framför Tv:n i "Ateljen" och lite Face-Time-Snack i I-phonen med Pappi och Kalle i Holland!
<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0