Inredning, NYTT, lull lull och stilrent....Tor 15/11

Är sååå "into" det med inredning nu.
Man  kommer in i små faser...man måste vila ifrån det, sen ta nya krafter, och sen är man FAST!
Som min kompis Jenny säjer:
-Ja men du måste bo in dig, innan du bestämmer....
Ja, men jag vill bara att allt ska fixas så fort så fort...
Just nu tex är jag så trött på det där "black and white-day-house doctor" stilen.
Nä jag vill ha ett stilrent hem och vuxet.
Vuxet!? Haha......
Det har jag velat ha i hela mitt  liv....
Men med 3 stökiga barn, en slarvig (som han inte vet om själv) Man och jag själv som flytta runt på grejer så kommer det aldrig bli ett "Vuxet hem".
Jag mår dåligt att klatschiga färger....ja inte svenskt tenn då..
Jag måste mysa till det i det kritvita stilen, ja...inte för mycket då...
Åååhh....!
Gillar den Amerikanska Lyx stilen, ja, då menar jag såklart kändisarnas hem.....med stoora fluffiga soffor, låga soffbord med maaaassor utav cooffe tables books, beiga härliga fluff mattor, öppna spis med massor utav av baies ljus..tunga taftgardiner i cream som släpar.........ja ni vet, beige och offwhite.
Eller den Engelska gammeldags lyx stilen ja, då menar jag "Bankers" med Lyx hemma fruar som bor  med marmor, stora spegeldörrar, kristall kronor, knarriga ekgolv och marmor bord, vita klädda köks stolar blått o vitt....och inbyggda hyllor/ skåp.
Älskar skåp och hyllor av alla slag.
Där jag kan pynta och pynta med allt lull lull som gör det lite personligt, enligt mig själv.
Men som min man inte förstår sig på, eller jo, det gör han nog....han har ju en Mamma och 2 systrar <3
Han undrar:
-Vad ska du ha på alla dina hyllor!?
-Ja, säjer jag....lite pynt och pynt....ja för jag måste ju köpa lite nytt, men även gammalt, det är väl bra!?
Att jag tar vara på det vi redan har!???????
 
Är inne på Svenskt tenn nu, alla ljusstakar,vaser, krukor m.m.
Mitt danska Musselmalet är jag riktigt glad för.
När jag fick min första Te servis av min svärmor för 10 år sen satte jag in den i skåpet.
10 år senare har den plockats fram och den är ju som ett konstverk med tårtspets och handmålade blommor.
Jag fick en även fantastisk fin skål av mina chefer i födelsedagspresent och häromdan när vi gjorde stylist jobb och fotade på Möllan gick jag förbi en antik affär, där det stod en karott med lock en kaffe kanna i fönstret.
Jag betalade ett oförskämt billigt pris, så nu är min samling större.
Just nu tänker och planerar jag för en vägg uppe på ovanvåningen.....hyllor, hyllplan, skänk eller skrivbord!?
Måste bara bestämma mig för jag vill ha det.
Köket och hallen måste "mysas" till det.
Jag vill bara ha vitt vitt med lite blått o beiget.
Jaaa, tänk vilka lyxproblem!?....
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0