Tisdag 31/1

TonårsVarning idag!!
Bensin lampan lyste i bilen...ja och jag har ju hört att man kan köra 10 mil, efter det...
Jag körde lite dit och lite hit.....så plötsligt!....som en "blixt från en klar Malmö himmel" så tar bensinen slut...bilen stannar, den dör...
På Agnesfridsvägen. TYPISKT!
Ringer Nils som nästan precis ska börja fota för en viktig kund.
Ok, han får slänga sig i bilen med kollegans bensindunk.
-Johanna! detta är tonårsvarning! detta hände mig när jag var 17!
-17!??????????
Just det, glömde bort att  min numera helt felfria, perfekta, laglydiga man, tydligen kört bil vid 17 års ålder och även innan.....lille ligisten.... hihi
(Hoppas inte svärmor blir ledssen nu....du vet att han är bäst och jag älskar han mest!:)
Bilen gick igång!
Detta hände mig senast 2002, tror jag det var på E6:an på väg till Vellinge fr Malmö, med nyfödd Karl i bilen och lillebror August på besök.
Då blev jag "upplockad" på motorvägen av en snygg...hmr...jag menar gammal man som körde mig till statoil i Vellinge, och sen körde tillbaka mig till bilen på Motorvägen (observera att man måste vända ni vet i Tygelsjö, över "Vindåkra bron").
Snälla människor det finns!
Jag fyller 40! Ja, men jag känner mig som ett barn, en tonåring ibland.
Jag och Bilar !????
Fick mitt nya körtkort hemskickat i förra veckan.....
Jag tog körkort sent.....29 1/2 år, gravid med Karl.
I 10 år har jag nu haft mitt körtkort.
Det känns som jag fortfarande går på "prövotid".....
-Ååååh vad duktigt Johanna, berömmer Nils.
-Naaue.....Körkort i 10 år, och aldrig åkt fast för fortkörning eller "alkohol körning", berömmer han mig mer.
Vänta nu här......VARFÖR skulle jag det!???
En och en annan bil har jag väl skrapat lite, kört över ngn slang på statoli och dragit med mig typ hela bensinpumpen.....och faktiskt "halv-krockat" med en skåpbil på väg till Höllviken, i motljus.
Det var så svårt att se.......
Ja, annars går bilen bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0