Tisdag 8 JUNI KARL 8 årsdag!

Idag är det KARL ERIK INGEMARS 8 årsdag!!!!

Så här såg min egna förlossningsjournal ut (skrivet i Karls Baby bok 2002):

Fredagkväll/ natt 7 JUNI 2002 började värkarna.
Vi hade nästan precis flyttat till huset i Vellinge.
Så varje kväll fixade vi i huset, jag stod och strök till klockan 02.00 så jag sov inte mycket den natten. men kände igen värkarna och förstod att DU skulle komma!
Lördag dag gick jag hemma och hade värkar, satt i solstolen för det var en stekhet Juni.
Klockan 18.00 Lördag kväll åkte vi till Fam Sandell för att lämna storebror Måns (2 år), vi stannade kvar för jag ville inte åka in för tidigt.
De andra tyckte jag var så lugn och undrade om jag verkligen skulle föda!?
Klockan 21.30 åkte vi in till MAS, och då tyckte jag det var outhärdigt!
Jag var öppen 8 cm när vi kom in! PUH!
-Otroligt bra! sa barnmorskan.
-Här ska födas barn! sa hon.
Så jag blev lättad.
Värkarna var nästan outhärdiga! och det gjorde så ont!
Pappa Nils masserade ryggen och proppade i mej coca-cola och dextrosol.
Lustgasen gjorde mej skrattig, så jag skrattade en del.
Barnmorskan kom in och checkade.
Då jag var fullt öppen så var det bara att sätta igång att krysta, det gick väl på 10-15 min.
-NU SER JAG DE MÖRKA LOCKARNA! sa hon.
Klockan 23.21 var du ute!
VÅR ÄLSKADE ANDRA SON!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0