Söndag 4/10

Min Kära MorMor fyllde 80 år i veckan!
Tänk...det är ganska coolt att ha sin mormor när man är 37 år gammal!
Jag var första barnbarnet ända tills jag var 8 år (sen kom..13 till).
Vi bodde i Jönköping då när jag var liten, och det gjorde typ hela släkten...så jag var mycket hos min Mormor.
Hon var en ung (43 när hon blev Mormor!!!)  och snygg och mode medveten Mormor, Henna färgat hår, höga klackar, päls, luktade parfym och hemma hos henne fick jag göra ALLT som jag ville!!!
Jag var nog rätt bortskämd av henne och mina morbröder och moster.
Eftersom jag var uppfostrad av unga politiska föräldrar som hade mycket bestämda regler om hur allt skulle vara....
fick jag en liten "fristad" hos Mormor...där klädde jag ut mej i hennes "neglicheér", sminkade mej, lekte snygga tjejer och där gjorde jag sockerkaks smet som jag smaskade upp!!!
Hela somrar var jag med Mormor uppe i Trönö och ja...hon var en mycket STOR trygghet i mitt liv!
Min Mormor var Världens Bästa och Snällaste Mormor!

Hon är COOL...80 år och super pigg, rolig, intelligent, stark och bestämd!
Hon kommer från Hälsingland, flyttade hemifrån (inga syskon) när hon var 13, till Stockholm, därifrån till Visby, träffade min Morfar, följde med han till Jönköping, fick 3 barn (därav min Mamma), skilde sig (mycket ovanligt på 50-talet) arbetade, skötte 4 barn själv!!!!
Vid 35 års åldern när hon var frånskild, utbildade hon sig till Svarvare....(fick vi reda på igår) men jobbat på Hotel Portalen i Jönköping ända till hon blev pensionär.
Hon har tävlat i fotboll och gymnastik och skidåkning.
Varje Sommar åker hon  till sitt barndomshem/ sommarhus i Trönö i Hälsingland och är där från Maj-September.
Hon är COOL och en riktig Krut-tant!
Varit gift 2 ggr, har 4 barn, 13 barn barn och 6 barnbarnsbarn och nu 2 till på g.
Så i Lördags firade vi henne på Hotell med hela släkten.
Det är allt för sällan vi träffas numera, men lika kul när vi träffas!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0