Måndag 4/5

Typisk Ingvarson-dag denna!
Morgonen förgylldes med ett SKK möte på Björns (som sagt...Snygga Kvinnors Klubb).
Idag var vi inte små många, men det är alltid så trevligt att börja Måndagar så, med goa väninnor och lite kaffe.
Jobbade sen hela dagen, "bussade" hem, tog bilen på parkeringen, hämtade Lillan, pojkarna cyklar ju hem själva nu efter jag ringt och sagt till att NU ska de cykla!
Hem och Måns bytte om till fotbollskläder, trycka i dem en Polarbröd dubbelmacka i bilen, full fart till MFF kansliet där Måns tränar.
De tränar ju utomhus nu, småsyskonen tyckte de var för kallt att stå ute och kolla in Måns, så de lekte i bilen, medans jag snackar med alla Fotbollspappor, JA! det är faktiskt trevligt.
Nils kom och bytte av mej, så jag o småsyskonen åkte hem och lagade mat.
Efter mat är det dusch och genomgång av Måns läxa.
Så det är inte så att man efter jobb kan sätta sig med en kopp kaffe och läsa tidningen, precis.
Nils satt till o med vi datan o kollade Fotbolls-derbyt och jag insåg att vi 2  inte skulle kunna äta förrän vid nio, så då kan ni tro att jag fixar värsta Club-sandwishen och serverar han, MIN MAN, mitt framför datan, bara sådär.....
DET kallar jag kärlek :)   
ja, jag skämmer bort han, men nu jäklar blir jag gaaaalen om han inte uppskattar det!

Det var så mkt fokus på 40-årsfesten ihelgen,  att jag nästan glömde bort att vi träffade väldans många familjemedlemmar.
Farmor och Farfar som så snällt passade Ingrid o storbrossorna.
Farmor och Farfar är verkligen Ingrids stora idoler, vi träffade även storkusinerna David och pauline och givetvis Anna.
Min Lillebror August.....Lillebror....?..25 cm längre än mej, men dock 11 år yngre och hans lilla gulliga familj.
Malin och lill-kusinen Mira, även mitt gudbarn. Även August kära svärföräldrar och svåger hälsade på här hemma.
De e verkligen helt fantastiska och jag är så glad över att Agge hamnat i en sån familj, det är kul!
Vi grillade hamburgare här 1 maj (JA, jag glömde demonstrera...:)  Nils var på mej flera ggr :)
Ingrid hänger i hälarna på Malin och tycker det är så kul med Lill-kusinen.
August, en fin, rolig och super pappa, jag är en mkt stolt stora-syster!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0