FREDAG 10/7

Ja, sa kom vi äntligen iväg!!!
Nils jobbade sa i helskottas ända tills Tisdag kväll..och jag hade en massa att ordna och fixa....
Sa snälla Farmor och Farfar tog hand om barnen HELA dagen!
Vi hade inte packat ett dugg...och trodde tydligen att vi skulle komma iväg inför en 3 1/2 veckas semester redan dagen därpa...bokade färja och allt.
Och jag menar, vi hade inte ens städat, tömt kylskap, delat ut nycklar, tvättat, packat eller nagot alls!
Som sagt jag pallar inte halla pa hela nätterna och packa, och man sover 1-2 timmar.
Sa hela Onsdagen gick att fixa ALLT! och barnen var rent ut sagt för j.......liga! Helt oresonliga!!!!
Sa vi insag till slut att NEJ, vi kommer inte iväg.
Ingrid skrek och var förkrossad! Hon har ju längtat sa till kusinerna i Tyskland och till Frankrike.
Men klockan 08.00 Torsdag morgon sa satt iallafall hela FAMILJEN TAIKON pa väg!!!!
Vilken lättnad!
För familjen Taikon är VI!!!!!
Barnen glada, vi glada!
Har i och för sig redan insett att jag far nog sitta bak mellan 2 barn, för att köra 200 mil med brakande barn i baksätet...hmr...det pallar vi inte!
Sa nu är vi i Hamburg hos karin och Olaf och kusinerna Karolina och Henrik.
Vi var ju redan här vid lunch tid, sa vi har hunntis umgatts och barnen lekt och lekt.
Idag har vi även varit i Hamburg.
Nu ska vi käka middag ihop och krama adjö sen drar vi vidare ikväll!
"Bara" 180  mil kvar....?
Fick sms av Nils gulliga kusin Maggan o kille (som vi umgicks med i Australien) de är redan i Biarritz och hade ingen ingen aning om att vi var pü väg.
Sa nu far vi även träffa dem, det ska bli.
Tjingelong sa länge....sa hörs vi snart!


Kommentarer
Anonym

skönt att ni kom iväg till slut... de är ni verkligen värda efter allt jobb och slit. ta nu hand om er och njuuuuuuut! pussa kidsen från mig. love siggan

2009-07-10 @ 22:13:25
malin

hoppas ni far det underbart det fortjanar ni.

Jag kan se det framfor mig varfor blir barn alltid sa gnalliga nar man forsoker gora saker under tidspress. Ser fram i mot en massa foton kram

2009-07-16 @ 13:51:25
karin

hej

GRATTIS INGRID!!!

hoppas att du har en underbar dag och att alla dina önskningar gar i uppfyllelse

puss och kram

die uhl´s

2009-07-16 @ 15:25:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0