Tisdag 1/12

1:a December...BARA 23 dagar kvar till julafton!
Och jag har INTE bakat lussekatter..som VI i fam. älskar!!
Har INTE plockat fram jul pyntet!
Har knappt inhandlat ngr julklappar..och julklappslistan den är INTE kort och inte billig!
Jag vet knappt vad JAG önskar mig!
Men ihelgen ska här fixas minsann! Killarna åker nog till Stockholm för att hälsa på Bror Erik och familj, hälsa på lille Olle såklart!
Har funderat på det här med :
Leverera Mat-hela veckan-till dörren - med råvaror, recept m.m.
Ja, ni vet...sånt som är så moderrrnt!
Hm...blev erbjuden att prova för en billig peng...MEN..jag avböjde.
Jag är en otrolig MAT älskare i högsta grad!
Älskar MAT! Älskar MAT! Ja, jag ÄLSKAR MAT!
Är uppvuxen med föräldrar som alltid lagade gourmet-mat.
Det fattade jag inte då...men redan som liten älskade jag mat.
Har lärt mig att äta klassisk husmanskost kontra oxfilé i de alla olika slag, sufflér, löjrom, pateér.
Ja, varje helg var det gourmet middagar och jag ÄLSKADE DET!
Nu som vuxen vaknar jag upp varje morgon och tänker:
-Mmmmm vad ska vi äta idag då? Vad är jag sugen på?
Hela veckan kan jag gå och planera vad vi ska äta på helgen!
DÄRFÖR kan jag inte få en matlåda som bestämmer vad jag/ vi ska äta en hel vecka.
Usch, den kan ju innhålla råkost! Råkost! Huuu så vidrigt!
Har tyvärr en förkärlek till ngt lite mer onyttig mat oxå, Hamburgare är ju en favorit tex.
Nu sitter jag tex och är jäkligt hungrig på LemonGrass ankbröst som eller Crispy beef sallad.
Undra om de har take-away!?
Ja, Mat är en otroligt viktig del i mitt liv, iallafall!


Kommentarer
malin

Prova internet shopping det har jag hur smidigt som helst du knappar in vad du vill ha får det levererat till dörren . Första gången är lite tragligt, men nu gör jag det typ 1 gång i veckan. Affaren kommer i hag vad du har handlat, sa det är enkelt att köpa samma saker igen och påminner dessutom om saker som borde tagit slut, topz, diskmedel toapapper beraknat på när du handlat det. Som nu har jag tex gjort hela min shopping för våran inflyttningsfest, Beställt leverans till nästa vecka. Kommer jag pa att jag glömt något så kan jag bara gå in och uppdatera. Sen kör dom hem det och bär in det i köket allt är sorterat efter skåp, kyl och frys varor packet i olika kassar. Det är så najs och värt varenda öre. i stället för att stor handla på en enda lediga timma på helgen...

2009-12-02 @ 17:06:57
Anonym

Åh Crispy beef! Me like...Idag blev det Indisk Korma hos oss, och en Carlsberg...Victor sa, mamma man kan ju tro att du är dansk...



Hallå, en öl.

2009-12-02 @ 19:03:33
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0