Torsdag 23/4

Imorse när jag satt på bussen på väg till stan, så tjuvlyssnade jag lite på 2 söta små tonårstjejjers snack.
Ja, jag brukar tjuvlyssna....och jag kommer inte ihåg om det var 100 eller 146.an jag åkte.
Ja, alltså bussen från Trelleborg och bussen från Skanör-Falsterbo, ja,.....det är lite skilland ;)
Den ena tjejjen sa:
-Ja, är SÅÅÅÅ trött om jag sover 8 timmar, DÄRFÖR måste jag sova 9 timmar!!
Hmr...tänkte jag, logiskt eller?
Den andra tjejjen...
-Jag är så trött om jag vaknar klockan halv sju, men om jag vaknar klockan halv åtta är jag inte trött!
Amen, lilla tjejjerna, tänkte gamla jag, deras väldigt intressanta diskussion var så rolig OCH intressant för mej, i och med att jag lyssnade...
Jag småfnissade för mej själv, tänk att man själv satt så och diskuterade sömn och så ingående.

Jobbat o slitit.
Väl hemma, var Nils och alla barnen på fotbollsträning med Kalle, som numera börjat träna utomhus.
Nils hade fått tjata på honom att klä om till fotbollskläder, Måns som inte ens skulle träna bytte om och satt ombytt och klar i bilen, medans Nils tjatade på lillebror.
Väl där på plats tycker ju faktiskt Kalle att det ÄR kul.
Ja, han får väl hålla på så länge han tycker det är kul :)
Men funderar på ngn annan aktivitet till han....
Ishockey tycker han ju om, men kanske ngn musik-grej, det hade varit så kul.
Här kommer de utlovade Hockey bilderna, när Kalle fick spela i pauserna på Malmö Arena, när Sverige mötte Schweiz.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0