Söndag 16/11

O Halleluja vilken helg... (oj så skriver jag alltid efter varje helg nu för tiden...).
I Fredags hade jag och Karin GIIIIRLS evening! Vi hade det hemma hos Karin.
8 tjejer, gudomligt god (om jag får säja det själv) fisk-soppa med aioli och en massa vin (10 flaskor), en massa SKRATT, PRAT och skvaller!
Vad kan man säja!? Det blir ju alltid super-duper då!
Klockan 02.30 gick jag (först), så ni kan ju förstå....
Men det var en ROLIG afton!

Sov 5 timmar....sen var det bara att stiga upp och jobba...på factory.
Jag trodde, allvarligt talat att jag skulle DÖ!....av trötthet och stå där, svullen i ansiktet och vara social och trevlig!
hihi...
Kalle spelade ishockey-match, så han och Nils och Ingrid var med.
De vann med 17-0!!!!!!! (Amen....).
Måns var sjuk, så han var hemma själv och skötte det utmärkt.
Han tyckte nog det var lite skönt att ligga hemma o ta det lugnt i fred (utan de övriga i "galna" familjen).
Så han värmde pizza och var hemma själv i 4 timmar.
Så i går kväll tog vi det MINST sagt lugnt.
Åt gott och Nils (den lille skvallertanten vill höra ALLT vad vi snackat om kvällen innan)....
Jag somnade nog vid halv tio, så det var ju tur det.

Idag, Söndag känner jag mej faktiskt utvilad.
Nils stack upp tidigt, vid 07.00, mötte upp Peter, stack till SKÄRET och surfade hela förmiddagen.
Han var helt salig när han kom hem, men det var säkert 20 st surfare där, och faktiskt ngr som vi träffat i Biarritz.
Måns och Kalle var på Kalas hos Affe, Nils och Albin (igentligen Måns kompisar) men Kalle var medbjuden, så snällt.
Och kalaset var på LASERDOME i M-ö, ni kan ju själva tänka er, LASERDOME, där man får vara manligt nog, springa runt och skjuta på varandra i mörker.
Det tyckte mina pojkar var SÅÅÅÅ ROLIGT!
Jag själv och Ingrid, skulle ta oss en promenad till Vellinge-Blomman (där jul-skytlningen börjat).
Glad i hågen båda 2 började vi gå... tills vi kommit halvvägs, då började det både REGNA, HAGLA och BLÅSA alldeles kolosalt hemskt!
Ingrid, hon grät, för det haglade så hårt på hennes skinn.
Och jag i Anna Holtblad kavaj, höga stövlar och LV sjal frös och blev helt plask-blöt!!!
Men det vara bara att traska vidare med Ingrid dragandes baklänges till Vellinge-Blomman.
Ja, Herregud! det e så typiskt mej!
Men vi plask-blöta ( iallafall jag) gick i allafall runt där och kollade in, det finns så mkt fint!
Nils ringde, och det var ju tur det, så han kunde komma o hämta oss.
Han tycket nog synd om oss, så vi blev bjudna på fika på Mimmas café.
Hoppas bara att vi inte blir sjuka.
Nu ikväll är Nils o Måns på ishockey-match påp Arenan igen och jag tänkte laga Söndags-middag.
Vilken Helg!

ÖNSKELISTA:

Ny symaskin (en overlock)
Tärnan till Lisa Larsson Lucia-tåg (sen har jag alla!)
En ny härlig Jul-skiva (Matilda DÖÖÖÖR ju om hon får Höra Peter Jöback, som jag älskar på Julafton)
Champagne-glas
En Resa till varma främmande länder
Nya underkläder
En jäkligt bra och VASS kött kniv
Knästrumpor (gärna sådana dära Tyska rutiga från Falke I LOVE)


Kommentarer
Malin

dET AR JU SVART ATT vara snygg och praktisk sammtidigt..

2008-11-17 @ 10:28:32
JOHANNA

jaaaa...fast oftast tycker jag att jag får till det...

med att både vara snygg o praktisk!

Det e nog min specialitet =)

O Matilda, hon ringde o skrek att hon minsann VÄGRADE höra Peter Jöback på julafton, så jag måste nog skynda mej köpa ngn ny julskiva snart!

Ngt förslag?

Kram Johanna

2008-11-17 @ 11:05:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0