Helgen 29/2-2/3

Idag, SÖNDAG, har varit en speciell dag för Måns.
-Det har varit min bästa dag i mitt liv, sa han.
Klockan 11 var det match på eriksfält (utanför Malmö) för första gången fick han och laget spela 7-mannalag (vilket är på riktigt)!
De spelade mot 98:or (killar som alltså var 2 äldre än Måns och laget)!!!!!!!
De förlorade med 5-2, men de var så duktiga och kämpade på som bara den, tränarna var uppmuntrande.
Så nu blir det inget Bulltofta mer, utan nu är de anmälda till att spela serier och det ser killarna fram emot.
De är så gulliga alla killarna i laget och går in för detta så in i norden.
Sen var det bara hem och vända, duscha. käka lunch och byta om till Hockey-utrustningen!
Jag och syskonen stannade hemma ( så de skulle slippa stå ute och frysa i stormen igen).
Så nästa match, MÅNS 1:a ISHOCKEYMATCH, var i Lund.
Måns som bara spelat ngr månader var en stjärna på isen.
Malmö Redhawks-MIF vann med 9-0 och Måns gjorde 2 mål!!!!
Han kämpade så oerhört!
Kul att se ens barn vara glad och lycklig för att få spela och sporta och tycka det är så kul!
Nästa helg ska han leka med "fotbolls-bästisen" Tristan, och det är ju kul tycker man.
Men han låg nästan och grät uppe i sitt rum en kväll...och jag blev nästan skrattig över det när jag fick veta varför....
Han VILL INTE bo i Vellinge....och SKÄMS för det!
-Mamma! alla mina fotbollskompisar bor i Malmöööööuu eller Rosengård, och det är bara JAG som bor i töntiga Vellinge!
Det är nästan komiskt och jag tycker det är lite småroligt! Hur han kan resonera så.
Han högsta önskan...typ är väl att få bo i en lägenhet på Rosengård....kanske ngn gång kan du få det, Måns.
Och så har han börjat prata med en annan dialekt, nästan bryta lite på ngn slags "Rosengårdska".
Min lille Måns!
På Lördagen jobbade jag(som vanligt).
På kvällen kollade vi Melodifestivalen, Kalle fick vara uppe själv med oss, eftersom Måns HELT självmant gick och la sig....2 MATCHER skulle spelas på Söndagen.
Kalle tyckte det var såå mysigt att sitta uppe med oss, och få 2 glassar!!!

i Fredags
jobbade jag hela dagen på Factory, Odd Molly kom, så det var mkt att göra kan man säja.
Nu är vi nästan alltid 3 på fredagar och Lördagar, tur att kusin Christina ställer upp och hoppar in.
På kvällen tog vi det lugnt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0