NYTT ÅR 2008 och nya dagar....

Erik och hans familj kom i Lördags och har stannat hela veckan.
Vi hade en väldigt lugn och trevlig nyårskväll, ok barnen stojade och stimmade, men vi åt gott (Gåslever på toast, helstekt oxfilé med chevré potatisgratäng, sirapsdoppade ananasskivor med vaniljglass)  och Erik sköt sina raketer (säkert de finaste i Vellinge)  och vi skålade in det nya året!!!!!
På Nyårsdagen tog vi det lugnt, var ute och promenerade b.la.
I veckan har jag jobbat, de andra har tagit det lugnt, varit och kört gocart, varit i Simhallen med Fam.Klintberg och tja....umgåtts helt enkelt.
Jättekul för kusinerna att träffas.
Ingrid hon går efter Agnes (1 år) hela dagarna, hon känner sig STOR och vuxen och vill hela tiden krama, gosa och "ta hand" om "hennes bebis", som hon säjer.
Hon tycker så mkt om henne.
Det e kul att se, för jag har aldrig upplevt Ingrid så omhändertagande, och när agnes sitter i hennes knä blir hon överlycklig och ropar på oss så vi ska se det!
Nils är ledig tills på Måndag, så han har fått ta det stora "ta hand om barnen"-lasset, medans jag "bara" jobbat.....
Jag var ledig i hela 3 dagar runt Nyår och det var himla skönt.
Men det är inga riktiga rutiner nu på jullovet, barnen är uppe lite som de vill på kvällarna och ingen riktig ordning,, så det ska bli lite skönt att komma tillbaka till rutinerna nästa vecka.
Hela familjen har varit förkylda, Kalle lite hängig nu i 2 dgr, jag har varit sjuk i snart 2 veckor.
Jag har både vagel i ögat och blåsor på tungan och hostar, jag skulle behöva en riktig "re-freshing" av något slag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0