Söndag 18/3

I natt sov vi ganska bra...utan Nils.
På förmiddagen tog vi det väldigt lugnt, gick i pyjamas ända till lunch.
Efter lunch och lite plock så gick vi alla ut på en 2-timmars promenad.
Ingrid låg i vagnen och pojkarna cyklade och jag promenerade.
Ända bort till Vellinge-blomman...det var värsta motvinden, nästan storm, men killarna kämpade på.
Jag sa att de inte skulle bli starka om de inte tog i, så då jäklar satte de fart.....
På Vellinge-blomman var det "påskigt" o fint.
Jag köpte 2 myrtlar och 2 små påskliljor i kruka.
Sen gick vi hela vägen hem och köpte med oss fika från "Mimmas".

Matilda har kommit ut hit, så vi har diggat till "Melodi-festivalen" cd:n (som vi köpte igår).
Måns tycker den är sååååå bra och Ingrid dansar och hoppar runt.
Tänk att man skulle bli en "schalger-diggare" igen......( nu när barnen är så engagerade i det).
Haft en rätt soft eftermiddag och vi alla har ill-röda kinder efter hagel-stormen idag.
Matilda och jag ska äta entrecote och bea-sås och ev kolla film.
Annars kommer vi väl sitta och skvallra mest.
Hon ska sova här eftersom jag ska jobba till klockan 20 imorgon, hon är snäll som ska hämta barnen på skola /dagis.

Pratat snabbt med Nils, och idag var det 25 grader o de hade hyrt bil och kört runt hela ön för att checka in surf-ställena och jag förmodar att de surfat oxå.

Kalles kommentar idag:
-Mamma, jag är nöjd!
-Nöjd med vaddå, Karl???
-Jag är nöjd med dig, Mamma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0