Soliga dagar....

TISDAG

Utflyktdag med Villa Lundia till Humlamaden.
Alla barn, föräldrar och personal.
Vi hade som tur,  tur med vädret och hade en härlig solig utflyktsdag!
På eftermiddagen åkte jag o Kalle in till stan (Siggan tog hand om de andra 2).
Kalle och Nils skulle klippa sig och jag fixa kläder till stylist-jobb på Torsdag.
Kalle blev såååå fiiin!
På kvällen åt vi thai och satt o pratade med Siggan.
Siggan bott hos oss hela helgen.

ONSDAG, Nationaldagen.

Vet inte rikitgt HUR man ska fira National-dagen!
Jag fick sov-morgon iallafall och även Ingrid sov länge....
Efter lunch åkte vi allihopa in till BO 01 vid Västra Hamnen.
För ER som inte bor i Malmö eller varit där, ÅK DIT!
Ett underbart ställe!
Mysiga strand-promenader, massor av folk, uteserveringar m.m.
Nu var det även Quicksilvers Skateboars VM, så det var extra mkt folk, reagge-band m.m.
Vi åt lunch där (lite kaos var det....Kalle fick utbrott och sa att Nils var dum i huvudet o sånt jobbigt!).
Alla typ bara glodde.
Men gick iallfall runt och checkade in stads-livet (jodå, jag längtar tillbaka ofta.....).
Åkte hem och Siggan och jag lagade till Entrecote och bea-sås som vi avnjöt tillsammans med Nils framför Fotbollen!

TORSDAG

Stylist-jobb för UIQ (Uiq Technology).
En ny reklambyeå, ny fotograf och ny kund.
De hade faktiskt "fått mej" genom rekommendationer (kul!).
Vi fotade vid Bo 01 även idag, 8 modeller med kläd-byten etc.
Det blev jättefina bilder och fotografen Jeff var även filmare.
Hade precis avslutat en video-inspelning...(per gessles senaste).
En heldag som sagt....och eftersom det MÅSTE varit årets (hittintills) varmaste dag 30 gr, så är jag totalt solbränd och slut i rutan, om man säjer så....
Som tur var hade Nils hämtat barnen o lagat mat så nu ska jag "bara" slå in Kalles paket och förberda inför hans stora 5-årsdag!!

TACK!!! Käraste Siggan.
Det är en sån tur att vi har dej.
Hur hade vi klarat oss utan dej!????
Den fina hjälp vi får och du ger.
Vi är ju inte direkt bortskämda med hjälp så vi är så glada och tacksamma för DIN!
Du är en fin människa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0