Tisdag 9/1

idag var det skola och dagis....GÄSP! vad jag var trött!
Ingrid fick vara hemma, har varit lite hängig de senaste dagarna.
Vi 2 åkte till stan och gjorde ärenden.
Letar efter en SAMMETS-FLUGA...men det finns inte över hela stan!
Inte svarta lack-skor till pojke heller!!!  Har ringt runt överallt ialla städer men ACK nej!
Vilket tråkigt land man bor i.
Jag får minsann ta mej en tur ner till Karin i Tyskland eller Sigrid i London.
Eller hur?
Det e bara DET att vi behöver det INNAN lördag!!!!

Sen var Ingrid på Läkar-besök och vaccination.
Allt var bra!
Hon vägde 11 075 gram och var 89 cm lång!!!
Hmr...tänkte jag......
För att veta hur långt ens barn blir ska man dubbla barnets längd när barnet är 2 år!
Och Ingrid måste väl växa åtminstone 5 cm till, tills hon är 2 (om 6 månader).
Det innebär att hon skulle bli 188 cm!!!
Lika lång som sin pappa!
OK....förmodligen längre än hennes bröder oxå.

Efter det chock-beskedet (skämt) åkte vi och hämtade hennes bröder.
Vi har ätit "flygande jacob", fast utan jordnötter.
Har försökt att få Ingrid i rutiner igen.
Nu somnar hon INTE själv, hon trippar upp igen efter en liten kvällslur på 2-3 timmar.
Då vill hon vara uppe och umgås med oss, ligga i famnen så man inte kan göra nånting.
Somna med oss, Mellan oss,  för att sen ligga och sparka mej i ryggen eller knipa mej i brösten.
JOBBIGT!
Ikväll tänkte jag sy, kanske ett par nya byxor till Ingrid (tyg från Liberty), och fixa-trixa till festen på Lördag.
Aldrig lugn o ro!




Kommentarer
Malin

Du skulle sagt till innan jag kunde kollat skorna. Här finns det ju massor av sånt....Men jag lovar ungarna kommer bli super fina. Lycka till med Ingrid.

2007-01-09 @ 22:31:41
Sigrid

halloj! ville bara tala om hur mycket jag ALSKAR era barn. ge dem en stor puss fran moster. det ar varsta rean har i london som du kanske vet. sa om du vill att jag ska kopa nagon pyjamas eller nagot sa far du satta in pengar. jag ar ledig pa onsdagar, alltsa idag. innan det tar slut menar jag. det basta ar kanske om du ringer nar jag ar i affaren sa kan jag forklara. familjen ingvarsons kommer bli dom finaste pa festen, det kan jag lova. ska mans halla tal? ha det gott!! puss och kram

2007-01-10 @ 11:11:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0