Fredag 19/1

Igår kväll var det som sagt Tjej-middag / Vinprovning.
Det var gott och lyckat!
Matilda höll i Vin-provningen och det gjorde hon med bravör, tycker jag.
Vi provade 4 olika viner med olika karaktärer med pris-klassen 55-150 kr.
Sen åt vi Färsk Ravioli med svamp-fyllning,Kycklingfilé i färsk spenat, sparris, sockerärtor, tomater, soltorkade tomater och kronärtskockor.
Till efterrätt åt vi Maräng-tårta med lemoncurd och vaniljglass, riven vit choklad och jordgubbar.
Vi åt och drack och pratade.
Alla tjejer gick väl vid 23 tiden, själv diskade jag och Matilda vidare och pratade om livet ända till klockan 01.00.

Idag vaknade jag lite små-seg......
Ingrid som var lite hängig, var hemma idag med mej.
Vi fick roligt besök från Österlen.
Charlotte (gammal barndomskompis sen 25 år tillbaka )och hennes lilla ELVIRA, jämngammal med Ingrid.
Vi åt lunch på Mimmas och pratade.
Tyvärr var Ingrid lite sur...antingen är det vaccinations-sprutan som spökar eller så är hon bara "lill-divan", som Matilda kallar henne.
Hon kan stå och titta på oss med en blick och ett "stone-face"-uttryck. Man kan gulla, skoja och försöka få ett litet skratt med henne, men ack nej.....
Hon står där med blicken och tittar på oss ungefär som att:
-ursäkta, men vad håller ni på med igentligen?????
Hon satt mest hos sin mamma med handen innanför min BH......
Tack! CH för ni kom o hälsade på ända från Hammenhög bara för att ses ett par timmar, men det var jättekul!!!

Efter Ch och Elvira åkt hem, hämtade vi pojkarna. Sen åkte vi till Stoff & Stil och inhandlade lite REA-tyger, till att sy lite byxor till Ingrid, Kalle och Henrik.
Ikväll är det fredag och då blir det fredags-mys!
Barnen har ätit och Nils och jag ska äta Ank-bröst med getost och tomat-torn i ugn.
Vi ska titta på "så ska det låta" och ta det lugnt.


Kommentarer
charlotte

Tack själv! Det var jättemysigt och kul att ses "live"!!

2007-01-20 @ 09:37:41
Malin

Det låter som ni hade en underbar middag och vin provning. Jag vill okså dricka vin &sprit och bli full. Lilla divan ha ha jag kan se det framför mig.

2007-01-20 @ 10:49:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0