Torsdag 23/11 (jag e hemma med "sjuk-Ingrid-idag-igen-dag").

...Min yngste son har fått en skada....en pinsam sådan...
När vi hoppar ur bilen på parkeringsplatsen vid dagis går han runt och pekar på VISSA bilar och uttrycker sig:
-skit-bil!
-mamma, där är en till SKIT-bil!!
Jag undrar givetvis: Vad menar han!!!????
Han har  blivit skadad av Playstation 2 spelet: CARS! (walt disney).
Nils o pojkarna spelar helt febrilt spelet och tydligen utropar Nils ibland:
-OK, nu har vi mkt poäng men vi ska INTE köpa den bilen (man kan köpa bilar i spelet), den är en skit-bil!!
Alltså skitbil= en lagom vanlig kanske lite omodern bil....
Det lite pinsama är att det e ju inte så att JAG och barnen hoppar ur värsta vrålåket precis, typ:
LEXUS-TURBO-SPORTY-XL-EXTRA AV ALLT-920-KLASSEN!
Utan vi kör runt i vår lilla rishög, Mercedesen som knappt går att starta och är allmänt bucklig och gammalmodig.
Alla tittar lite förnärmat på  lille Karl när han går runt och HÖGT och TYDLIGT uttropar och pekar på VISSA bilar...
-SKIIIT-BIL! mamma
-En skit-bil till....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0