Tisdag 12/12

Idag har jag jobbat på Factory i Malmö (mina gamla Kookai-kollegor som tagit över denna butik Factory), som jag jobbar i ibland.
De har märken som....Odd Molly, Marlene Birger, Day, Turn Over, Filippa K, Peutory, Heavenly Bag, Just B m.m.
Medans butikägarinnorna var och storshoppade i Köpenhamn, jobbade jag i butiken  och det var roligt.
Efter jobbet åkte jag och hämtade Måns och Ingrid, Kalle var kvar och övade Lucia på dagis.
Vi 3 åkte hem och åt lite "mellis".

Sen hade Kalle med dagis-kompisar LUCIA-konsert i Eskilstorps kyrka för alla föräldrar och syskon.
Det är verkligen fint och juligt och mamma Johanna blev alldeles rörd.
Kalle hade valt att vara STALLET-DRÄNG (som han uttryckte det).
Han ville ha strut på huvudet som en Trollkarl (Harry Potter) och sen en pinne med stjärna på som var hans trollstav.
Han berättade för mej i morse att med hjälp att spöet skulle trolla alla fröknarna till Grodor.
I kyrkan stod han sen och knäppte upp hela "stjärn-gosse-dräkt" så jag nästan trodde han till slut skulle stå helt naken men han sjöng iallafall klart och tydligt!
Efter konserten var det jul-fika i Dagis Trädgård.
De hade "pyntat" så fint med marshaller på höga pinnar, julmusik, stora korgar med lussekatter och varm glögg över eld.
De har verkligen konsten att få till det!  Världens Bästa Dagis!
Hem med ur-trötta barn, Nils och jag hämtade Kina-mat och vi har mest tagit det lugnt ikväll.


Kommentarer
Annelie

Det finns bara en sak jag önskar mig i julklapp i år; kläder från Odd Molly. Jag älskar verkligen deras kläder!! Kram från oss

2006-12-13 @ 21:45:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0