Onsdag 13/12

SANKTA LUCIA!
Klockan 07.00 lussade jag, MÅNS och INGRID för KALLE och PAPPA NILS.
Vi sjöng Natten går tunga fjät, Goder Afton, Lusse Lelle, Nu tändas tusen.. och stjärnorna på himlen.
Sen drack vi varm choklad och år lussekatter och pepparkakor.
En fin lucia-morgon!
Åkte ner till Skanör för att kolla in nya INSIGHT butiken, den var fin!
Sen till stan för möte på ID-kommunikation och inhandling av Rekvisita och kläder till fotning imorgon.
Åkte och hämtade barnen och hem och åt en riktig måltid (pasta carbonara fast med champinjoner) så barnen inte skulle bryta ihop denna kväll igen, nytt lusse-firande.

MÅNS hade sen Lucia-firande på sin skola.
Alla 00:or, 1:or och 2:or lussade ett jättefint lucia tåg i matsalen för alla föräldrar och eventuella släktingar.
Roligt att se att mer än hälften av alla gossar var Stjärn-gossar och alla flickor var Lucior.
Måns sjöng och var så duktig.
Efter det var det fika i klassrummet och det var trevligt att träffa föräldrar och barn.
Hem igen och läggdax av barnen, jag själv städade iordning lite grann eftersom vi ska fota hemma imorgon och då kan det ju inte ligga gamla trosor, nappar, leksaker överallt i huset.
Sen var jag sååå slut att jag stupade i säng, och låg och frös, Nils trodde jag hade feber!


Kommentarer
Anonym

Vad gulligt att lussa sånt orkar inte jag, vem lussade ni för varandra ;)
Fredrik ville så gärna att jag skulle lussa för honom men det får han vänta på länge.

2006-12-14 @ 21:05:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0