Fredag 15/12

Imorse fick Ingrid ge sina 4 fröknar deras små presenter, jag tror de blev jätteglada!
Jo, jag tänkte på det.......man SKA verkligen visa sin upsskattning för de människor man tycker om eller som man tycker gör ngt bra, man är liksom lite dålig på sånt, och varför ska man "hålla inne" med sånt!???
Man klagar hellre än berömmer.....Så idag tänkte jag att jag ska skärpa mej med sånt.
GE MER BERÖM!!!
Jobbade sen på Insight 10-17.
På min lunch handlade jag och körde hem med alla påsar, slängde i mej mackor för att sen åka tillbaks till Höllviken, rätt jobbigt, (där skulle man behövt en Madicken-ALVA som handlade och lagade mat).
Nils hämtade Måns för att sen åka på Måns sista (detta året) MFF-fotbolls-träning!
Han kom senare hem och var lycklig, han hade gjort 2 mål och räddat 1!!!
Nils var stolt pappa oxå.
Jag hämtade de 2 små som stod uppställda, påklädda kvar sist av alla.
Åkte hem och åt och sen fick de bada och sitta i pyjamas i säckarna framför Bolibompa med fredagspopcorn och glass.

Jag har bjudit min man på Lamm-filé med chevré, rödvinsky och ugnstekt potatis.
Han tyckte det var jättegott och berömde mej flera ggr.....fattas bara!
Det e sååå himla skönt med Fredags-kväll, det e nästan den mest "njutbara" kvällen av alla veckodagskvällar.
Man liksom pustar ut och verkligen njuter av god mat och att få umgås.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0