Besöket på Opera källaren 24 Maj 2013

Svärmor bjöd på en Hejdundrande Middag på OK som det kallas för,  när vi var i STHLM.
Vilket tjusigt och flott ställe! Preciiiiis i min smak.
Jo....men jag kände att jag "passade väldigt bra in där" :))
Det coola var ju såklart att det var en sån avslappnad personal och skön stämning mitt bland alla äkta mattor, kristallkronor, antika tavlor, klirrande kristall glas, silverbestick och de vita dukarna.
De passade upp oss på ett proffsigt och avslappnat sätt, med små prat, klara-färdiga-gå servering av de 6 servitrörerna/ kockarna som serverade oss.
Vi åt en Menu de Chef...som var en avsmaknings meny.....Jo, det var bara det att vi fick nog 3-4 rätter till emellan, de ville verkligen skämma bort oss.
Jag hann inte ens fota alla rätterna....pilgrimsmusslan och torsken, desserten, kakorna i miniatyr storlek och allt gott vin.
Såklart var vinet från France (vart annars ifrån.....tyckte ju Nils :).
De trancherades, naperades, flamberades och ost-erades....
LYX från början till slut.
Gillade mycket....när de placerade min väska på en egen siden klädd pall.
Det var  en minnesvärd kväll och vi åt och drack i timmar.
 
Ett extra extra plus är ju såklart att OK är Hovleverantörer, och medlem i "Les Grandes Tables du Monde/ Traditions & Qualite", en sammansättning av världens förnämsta restauranger.
Tack Svärmor, Erik och såklart Stefano som hälsade med en Champagne och en massa extra!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0