Torsdag 20 JUNI 2013

Idag är det S O M M A R!
Så härligt!
Vi har iofs jobbat men i em har barnen badat konstant i poolen.
Badar de gör det nästan jämt.
Mest Ingrid...det är hennes pool.
 
Tummen ner...för sommar lovs lediga barn som har föräldrar som jobbar.
Hatar att komma hem och hemmet ser ut som en knarkar kvart...
Nu har vi gömt all elektronik i denna familj.
Måns, han är driftig...han åkte ju tåget till Kalmar, och stannade där ett tag.
Sen kom han hem med Kalmar kompisen Ola.
Ingrid går på fritids. Ja, så är det ju 1 kvar här hemma....
Say no more.
Denna vecka hade personen i fråga :) tennis mellan kl 10-12...BRA! tänkte vi.
Men timmarna innan och timmarna efter.
OMG! GRRRRRR........
Har på allvar kollat upp Kollo.
Jo men det är ju underskattat. Förr i tiden var det ju ensamstående eller familjer som inte hade råd att åka på semester. Jag vill minnas att barnen ÄLSKADE det.
Ni vet...."hejsan morsan, hejsan stabben....här är brev från älsklings grabben...."
Nu tycker jag sommar kollo känns för de barn som har föräldrar som jobbar och dessutom har god ekonomi som skulle behöva sina barn på Kollo.
Jag själv var på Ljungnäs, dags kollo....en herrgård liknandes villa utanför Kalmar.
Oj, vad vi fiskade aborrrar, busade, spelade fotboll, lekte och knöt kontakter med kompisar som man aldrig träffat förut.
Jo men jag har fiiina minnen av det.
Nu åker även denna lille gulle gossen till Kalmar nästa vecka, till Farmor, Farfar och Mormor.
Så jag hoppas problemen löser sig.
Annars....så firar vi MIDSOMMAR med 2 andra härliga families i Mellbystrand, som vi ser fram emot!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0