Mysig Tjej Middag.....Familje Lördag och en sliten Mamma, Söndag 30/9

I Fredags hade vi lite tjej mIddag hemma hos Tojjan.
Anneli var vår hedersgäst, så hon fick sitta och njuta av allt gott vi lagat :)
Tojjan el om det var Karin hade kommit på den brilijanta ideén (som jag nu kommer gå loss på ) att vi alla tjejer tog med varsin rätt.
Jag som för den delen ÄLSKAR plock mat, ni vet......"lite men mycket" av varje,  tyckte det blev hur bra som helst!!!!!
Några hade förberett hemma och bara värmde el stekte på, ngn gick hem och hämtade sin rätt hemma eller som jag.....hade med mig min Ica påse och tillagade HELA rätten på plats :)
Hackade och skivade som värsta Leif Mannerström.
Jo ...men jag kom typ direkt från jobbet också.
Hur som helst blev det underbart gott och mysigt!
 
På Menyn:
1. Toast Chevré
2. Risotto med parma och ärtskott (min favorit)
3. Ostpaj med inkokta och karmalliserade tomater
4. Oxrullader med cantadou och kantarell sallad
5. Hallon och vaniljpaj med rosmarinskvist, för syns skull :)
 
Så himla mysig Fredag! Tack tjejer.
Nils och Kalle N  åt skaldjursfrossa på Gästis, vilket visade sig vara sjukt bra!
 
På Lördagen var det bara att stiga upp tidigt och köra Lång Lördag på Factory.
Väl hemma.....väntade MY Mothers underbara Lammstek, med alla systrar, svåger K och bedårande lilla Vivianne Westwood, som vi alla slogs om att hålla och vyssa!
Mysigaste kvällen på länge....bilder kommer.
Nu, Söndag...vilket innebär, sovmorgon, nybakade frallor, städ och fix dag och Söndags Middag!
Fy vilken intensiv men BRA helg liksom!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0