Marstrand 6-8 JULI 2012

Jag har ju inte skrivit om Marstrand!
Eller visat bilder.....nja..jag fick noga välja ut lämpliga bilder.
För.....-What Happens in Marstrand, Stays in Marstrand......

Mina Ljuvliga Vellinge Vänner överraskade mig 1:a helgen i Juli med en 40 års resa till Marstrand!!
Jag som både är sjösjuk och skaldjursallergiker fick en resa till Västkustens Pärla, Marstrand!
Haha....underbart!
Jag blev MER än överrumplad där, den där Fredags morgonen när jag super stressad och i "fixar-tagen" höll på att styra upp i Falsterbo, med vår monter på Falsterbo Horse Show.
Det var även bestämt sedan länge att...Nils skulle med sina  delägare på sommar-resa till Sthlm...så jag hade sett fram emot en MYS helg med Svägerskan och kids....
Karin och Cissi kom och kidnappade mig och ja...jag vet....de såg min min, min uppsyn att jag inte alls blev glad eller hade tid med sånt.
Herregud! Hur kan man vara ett sånt kontrollfreak!???
Men min svägerska Karin som oxå skulle jobba på FHS, hon var såklart informerad om detta OCH Factory oxå... så visst....det var bara att lyda order.
Väl hemma.....satt alla tjejerna och väntade med Lunch och Bubbel....
Jag var nog i chocktillstånd.....men efterhand började jag inse fakta och blev så glad och tacksam och kände sådana tacksamhetskänslor som varade HELA helgen!
 
Jag skulle packa en liten weekend bag......sa mina vänner.
LÄS.....STOOORA Resväskan.....med badkläder, relax och såklart "fest-fix" fast i ngt lågmäld ton.....
Bilarna styrde iväg Norr-Väst upp....
Först trodde jag att vi ska skulle spendera helgen i Båstad.....
Sen skrek alla tjejerna av skratt när jag blev bjuden Kaffe på MCD i Ullared....
-Ja, Johanna! Vi har faktiskt tänkt oss en helg i Ullared!
Tja.....tänkte jag....why not? Något roligt finns det väl i att besöka Ullared....?
När vi senare körde upp i regn mot GBG, var jag HELT övertygad om GÖTET och Liseberg var målet.
Men när vi typ helt nonchalant körde förbi även det, .......så tänkte jag : VART 1000 SKA VI!?????....
När vi körde in i Västkustens Pärla, tappade jag andan...
Bohuslän, Västkusten....Marstrand!!!
Trots grå himmel och lite dugg....öppnade sig ett landskap av hav och vind och ö och vackra hus framför oss!
Vilket paradis, vilket pitoreskt litet samhälle!
"Marstrand är en liten pittoresk ministad på Västkusten i Bohuslän som vilar på två öar. Här står framför allt seglingen i fokus. Lägg till detta ett rikt utbud av krogar, butiker, kulturhistoria och fantastiska omgivningar och du har en härlig reseupplevelse!".

Och ja...mina Vänner hade tänkt till.....
För även ifall jag är sjösjuk (fick världens bästa åk-sjuke-band av Karin) och skaldjursallergiker så är ju Marstrand, segling (i know) och hela mentaliteten lite sådär nonchalant lyxig och snygg!
I LIKE! I LOVE!
Helgen i Marstrand blev helt super...!
Vi, alla 8 tjejer hade en super helg...Så roligt och skrattigt.......så galet och såååå minnesvärt!
Vi bodde tillsammans i en lägenhet..ovanpå ett diskotek......vi festade, vi åt, vi skrattade och dansade.
Men...vi var även sportiga och coola i en 58 fotare Lyx Seglingbåt..........där vi hyrt en "skeppare" att segla runt i skärgården i 6 tim.
Jo...vi åt och drack men vi drog även  i "lite tampar"....vi styrde lite  babord och  lite styrbord! :)
Jag är ER, alla .....Karin, Eva, Åse, Cissi, Mia, Helena och Viktoria EVIGT Tacksamma för denna HELG som jag kommer bära med mig resten av Livet.
Euphoria eller jag menar....."Johaaaanna"! blev faktiskt till denna helg.
Även en Tattinger Champagne låda kom bort fr Restaurangen...hörde även att ngr styckna vackra Linnedukar fattades...och tomma Lådvin hittades under bord och stolar på den hetaste innekrogen på Ön.
 
Och på Lördagens Löpsedlar stod det:
"-SVENSK TJEJLIGA misstänkts för SEX FÄLLOR!.".....
OMG......vad som hände i Marstrand...."stays" verkligen i MARSTRAND!
I LOVE You ALL GIRRLZZZ!!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0