Kalas i Sommar...Ingrid 7 år....Mån 17/9

Hittade gamla foton fr i somras, när Ingrid fyllde 7 år och hade kalas.
Min Mamma var en mästare att fixa kalas....när vi var små.
Det var hemma-fixat, genuint och det var liksom "klass" på det.
Ngt jag burit med mig hemifrån.
JAG VILL...fixa "fina" och egna kalas.
Har bara under dessa 12 år x 3 barn......hyrt in oss på ett kalas-fixar-ställe, (när Karl fyllde 8 och hade kalas på Big Bowl).
Om han fått bestämma hade vi haft kalas på Laserdome x 100 under dessa alla kalas år.
Jag är mesig....eller kontroll freak eller snobbig eller vad det ÄR!
Men......Jag vill ha kalas hemma.... eller åtminstone "styla upp det"!
I år hade Ingrid 7 års kalas!....HEMMA med 10 Tjejer!
Jag, .....med 12 års efarenhet av "Kill-kalas" tänkte:
-det blir nog lugnast och mysigast med Tjej-kalas!
- Ingrid! vi bjuder bara in tjejerna i klassen!
Och ja....så fick det bli.
Jag bet mig nog själv i svansen (el vad det heter) FÖR.....OMG!
Att ha 10 tjejer hemma här, var nog som att ha 20 killar tillsammans.
Ojoj....inte en lugn stund eller TYST stund här inte.
Var det inte ngn som slog sig så var det ngn som kände sig utanför eller inte fick stå först i kön.
Var det inte ngn som fick likadan kaka som den andra så var det ngn som inte vågade leka eller längtade efter Mamma.
De var ett oerhört gulligt litet tjej gäng som jag små fnissade åt.
Men jag ska säja att jag var MINST lika trött.....som när jag haft Pojk kalas och spelat fotboll / brännboll och lekt "inte nudda golv", som haft 10 tjejer, rosa-sockriga-söta-gulliga här hemma!
Intressant!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0