1 Maj 2012

1 Maj Välkommen!
Absolut min Favorit Månad!!!
När man känner "Våren i sig"!
Efter Tyskland åkte jag på en förkylning och har känt mig som i en bubbla sen dess, jobbat och börjar så smått planera flytt.....
18 Juni kommer vi flytta från Mårtensgatan 8, där vi bott i 10 år!
Där alla 3 barnen är uppvuxna, där Karl och Ingrid är födda (ja, födda på MAS men man säjer väl födda när man man vuxit upp i huset sen man är nyfödd!??).
Det känns såklart sorgligt och jag känner mig ambivalent varje dag.....
Jag har nog bearbetat sorgen med att flytta från vårt 250 kvad m STORA hus som är 100 år!
9 rum och kök :)
Med den STÖRSTA trädgården ni kan tänka er.....ängen utanför.....
Med vinklar och vrår som jag svurit över men såklart är charmiga.....
Med stora spröjsade fönster och knaggliga trägolv, med brandt trappa och glasveranda.
Idylliskt ja! Men...har som sagt välkomnat den nya huset! och ser mkt fram emot att flytta dit med nytt fräscht och vitt och välplanerat.
Har njutit av lång weekend med ett litet jobbavbrott i går, Valborg.
I Lördags konfirmerades FRIDA, så vi och många fler var bjudna på Firande av henne i LÖrdags. Vi kunde tyvärr inte vara med i kyrkan men vi firade henne på kvällen, hon var så fin och glad! Och duktig i kyrkan fick jag höra.
Otroligt god mat blev vi bjudna på och trevliga gäster var där.
I Söndags tillbringade Nils och jag på Måns 2 matcher i stan, 8-0 mot Lb07, och tyvärr 4-6 mot FcR.
I sista matchen var Måns inte goal-keeper han gjorde istället lite mål. När vi kom hem , sov jag middag som ett litet barn..... åt sen söndagsmiddag och chillade.
Sov ut på Valborgsmässoafton dagen och jobbade till 16.00.
Valborgsmässoafton firade vi i Husie, hos kära vänner Liselotte och Tomas.
Det var så himla trevligt och barnen lekte, cyklade runt och det var bara sååå mysigt!
"Mackan" Måns bebis kompis följde med hem på natten och sov över.
Idag, 1 Maj har vi fixat lite, sorterat, barnen har varit UTE exakt hela dagen och utövat alla sporter som kan utövas tror jag, beviset ikväll är brunbrända kinder, fräknar på näsan och supertrötta små kroppar.
Underbart som Mamma att se!
Nu rabarberpaj och glass i sängen och lite "blogg-läsning" :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0