Crispy!?.....Finally Julgran och Amarone o Svenskt tenn....Mån 17/12

Krispig Jul, Krispiga Tulpaner, krispigt vitt....
Alla Blogg skrivares favvo-ord.
Ordet är verkligen inte så dumt, har användt det själv ett par ggr....bla. till Hantverkare...
Men....nu har det blivit ett skämt-ord.
Jag vill ha en krispig Jul, ja.....eller Crispy Beef Christmas eller Crispy Chicken....
Herregud!
 
Morgonen började som sagt med reklamfotografering här hemma, inget fancy men roligt och ett himla bra stylist jobb för mig.
Allt gick galant!
 
Ingrid och jag gick sen o köpte gran, på Björns.
Vi hjälptes åt att bära hem den....väl hemma mötte vi Nils och såklart påminde mig om att jag glömt be "Björns" såga stammen, stjälken eller vad det heter.
Typiskt mig!
Jag och Nils fick gå tillbaks en runda......"Björns" trodde vi kom tillbaka för att byta el reklammera den..efter 1/2 timme.
-Nej, nej.....vi vill bara ha den lite sågad bara......
Granen blev sååå fin, och efter lite ordande fram o tillbaka får den stå i hallen med sladdar lite kors o tvärs...
George Jenssen och faktiskt lite annat smått o gott.
Efter bråk...vem som skulle sätta fast Stjärnan, fick Ingrid göra det i smyg, när killarna typ somnat.
Jag tycker iofs alltid Pappan el ngn slags auktoritär i familjen ska göra det.
Oj, så konservativ jag lät.....
Granen strålar iallafall där den står!
 
Svenskt Tenn......Ååh Tack kära Svärmor för fin Julklapp.
Önskad kruka med mässingsfat! Så fin och passar så bra med mina vackra ljusstakar!
<3<3<3
 
Amarone!
Jo men det gillar vi ju!
Inte min man såklart....(för han ska ju alltid vara lite kärring mot strömmen...nä han ska mer ha S:t Emilion viner.....snobbig som han är:)
Detta vin smakade vi av igår som jag fått i present och det kan jag verkligen rekommendera!
AMARONE SOPRASASSO DELLA VALPOLICELLA.
Det hade vilat i 4 år innan det landade hos MIG!
Jag fick det skrivet såhär:
"Detta vin förtjänas att njutas i lugn och ro, hoppas vi kunna skänka dig en liten stunds avkoppling".
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0