Måndag 13/8

Snart...Föräldrar.
Och snart...ska JAG bli Moster...för 1:a Gången!
Matilda och Kettil!
Idag skulle det ske.....
Oj, vad Ingrid längtar och längtar.
Hon ringde t.om Matilda idag och frågade:
-Kommer hon ut idag? Vivianne?
 
Vi satt alla 4 i Lördags och kollade gamla bilder från när Stora Syster J skulle ha barn!!!
Oj bara 22 kg övervikt hade jag...
Ganska så charmigt och mysigt liksom.
Fast jag köpte ju med mig hem 3 olika efterrätter varje dag efter jobbet.
Delicato choklad boll, brylépudding el chokladpudding.
Äppelpaj med vaniljsås el vaniljglass.
Eller så var det såklart Maräng swiss med glass.
Men jag gillade att vara gravid!
Vi är rätt så bra på att vara gravida och föda barn i vår familj, det ligger i släkten!
 
Matilda är väldigt FIN som gravid. Hon är lugn och cool och verkar inte oroa sig speciellt.
Ok, hon lääääängtar efter 1 glas Champagne eller 1-2 glas gott vin, som hon sparat i sin "vinkällare".
Men det har jag sagt:
-Ett glas Champagne efter förlossning är bara BRA, för att lugna sig och sätta igång amning och mjölkproduktion.
 
Vi åt en mkt god Rostas i Lördags med potatis puré med Chevré och mina stekta primörer, just nu.
Kantareller, Fänkål, rödlök och sockerärtor!
Älskar Kantarells och Fänkål!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0