Bröllops Dag Ons 29 AUGUSTI 2012

 
Ojdå....vi glömde VÅR WEDDING-DAY!
Säj att det INTE betyder otur.
I 6 timmar hade vi jobbat ihop utan att komma ihåg... (o jag var en bitch till å me´)....
Men 22 år som "ihop", 17 år som förlovade och 14 år som gifta så uttrycker jag mig som Tojjan:
-Man kan ju inte komma ihåg allt ! :)
Skämt o sido.
Nästa år firar vi 15 år som Gifta..... HURREY! och då firar vi BIG TIME!
Och....min 40 år present som jag fick av min älskade Man DEN får täcka mycket "firande" framöver :)
Han är en utav de få män som fattar: "Diamonds is a Girls Best Vän".
 
29 Augusti 1998.
"Vi gifte oss i Hossmo Kyrka i Kalmar och hade vår Bröllopsfest på Stufvenäs Gästgifveri för 120 pers!
Vi var unga, 26 och 29.
Men vi var såklart fast beslutna att det skulle va VI!
Jag hade 3 tärnor, mina systrar Matilda och Sigrid och min vän Charlotte.
Nils hade 2 best mans, hans bror Erik och hans vän Jesper.
Klassiskt och roligt....och lite galet.
Kanske inte skulle gift mig på det sättet idag....
Nils hade långt hår i tofs och frack såklart.
Min klänning som jag fick uppsydd på Irmas Hus skulle jag kunna tänka mig igen.
Och mina bröllopskor i Oyster  från BRUNO MAGGLI har jag sparat och tycker de är rätt så coola.
De köpte jag i Los Angeles på vår Bröllops resa INNAN Bröllopet.
Vi bilade runt i Californien i 3 veckor, det var HELT galet...San Fran, Highway 1, LA, San Diego Las Vegas och jaaa....vi bodde både på Motels, i bilen, på beachen o på lyxhotell....
Som sagt...vi reste innan bröllopet istället och jag kom ihåg att våra familjer var oroliga och undrade om vi nånsin skulle komma hem........",
 
Tillbaka till Vellinge.....29 /8 2012.
Vi firade iallafall vår wedding Day på 2 olika ställen....
Nils på Kvarnby Fotbollsplan med Måns som spelade ( de vann för övrigt med 24-0 !!!!!!).
och jag PompdeLuxade i H-viken och körde dessutom vilse.
Jag körde verkligen vilse i H-viken! Jag är 40 år och kan inte hitta någonstans, jag är verkligen "lost" det där med att hitta och lokalisera.
Jag har inget Lokalsinne! Och det spelar verkligen ingen roll hur mkt än ngn förklarar var det ligger eller var den bor, jag hittar inte!!!
Min GPS är min telefonkatalog.
Ikväll irrade jag runt och trodde HELT ÄRLIGT...detta är verkligen sant...!
Men jag trodde att jag typ hade kört till "nowhere" (ungefär som i en film) att jag höll på att köra in i ett "ingemansland" ett område som var påhittat och inte fanns på riktigt och att jag typ skulle försvinna.
Att det i tidningen skulle stå:
Frun Jojan och Mamman Johanna har försvunnit på hennes wedding Day (som de dessutom inte firade) och INGEN har hittat ett enda spår...
Jo lite svarta rivstart märken kanske.....
Jag vet...helt galen och psykiskt sjuk tanke.....men det kändes så.
Väl hemma har jag vräkt i mig Jordgubbs kräm med mjölk och lingongrova.
Sååå Romantiskt!
Men just nu har jag inget stopp! Jag är hungrig hela tiden.
Fast i Somras kände jag ingen hunger, så det var ju inte bra det heller.
Nu är det iallafall en "movie-star" som nästan kört in i ett "inge mans land" som ska gå och krama sin MAN <3<3<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0