Tisdag 31/5

Var på en liten mini semester i HOME-TOWN Kalmar.
Jag, Kalle och Ingrid åkte upp.
Det var trevliga dagar med Farmor, Farfar, Mormor, Ralph, Lillebror August med familj!
Vi var på Kosta Boda en dag.
Astrid Lindgrens Värld uppe i Vimmerby en dag. Som jag tycker är absolut sevärt!
Om man ska fira sin semester i Sverige och åka runt på en massa dyra sevärdigeheter.
För det första är det helt ok pris, ok mat-priser, inte massa plastiga saker att köpa överallt, utan 2-3 bodar med riktigt fina Astrid Lindgren saker, hennes böcker, filmer etc.
Genuint och riktig klass på det hela!
Barnen diggade det skarpt.
Så gick då min lilla Twingo sönder, så vi fick stanna 1 dag extra, för såklart, hur mysigt och genuint det än är i Lilla Home-town, så finns det inga verkstäder öppna på Söndagar....
Vilket fall....så var det sååå dyrt att laga den (Topp-locket) så det kändes inte värt det, typ reperationen kostar mer än själva bilen.
Så det var bara att boka tåg........Tåget inställt (såklart), insatta bussar som var överfulla, till slut kom vi med en som vu skumpade runt på tills Alvesta, där fick vi vänta 1 timme och sen ta tåget till M A L M Ö / Hyllie.
Vi var inte hemma förrän klockan 22.00!!!
Stackars Ingrid...hon var helt sjuk, matt och slö efter resan och all uppståndelse så hon höll inte ihop idag, utan vi fick stanna hemma ytterligare 1 dag.
Att jag inte tog en hyrbil (det skulle varit värt det!!!!!) Blir så arg på mig själv.
Så möten, dagis, jobb fick ställas in idag, en totalt slutkörd dotter och en trött Mamma! :(
Annars var Kalmar såklart mysigt!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0