Söndag 13/3

Jaha...då var mitt 12-timmars pass slut på RosenGård för denna säsong.
PERCY NILSSON´s CUP, every year!
OCH....Kalles lag kom 2:a!!!!! Vilken rysare!!!!
Klockan 07.00 var vi på plats, HELA familjen!
Och klockan 19.00 åkte vi därifrån totalt slut.
Nils fotade, fixade med rökmaskiner och jag var kiosk tant/ Mat-tant tillsammans med Ingrid HELA låååånga dagen!
Allt för dessa underbart söta små svettiga 100 st ishockeyspelare!!!!!!!
Jodå,. det är alltid trevligt det!
FÖRENINGSLIVET är ju FAMILJELIVET i denna familj.
Och mest då för min MAN,........bästa PAPPAN, COACHEN, Tränaren, Chauffören i hela världen!
Jag fattar inte hur han varje dag, med glädje,  kör sina barn till deras aktiviteter, står och tittar på varje match, på varje träning i ur och skur, hela dagar, hela kvällar och HELA HELGER!!!! OCH TYCKA DET ÄR DET ROLIGASTE I VÄRLDEN!!!!!!
Typiskt en sån sak ska man tänka på när man är sådär bombens-arg på honom.
För den "specialiteten" kan ingen INTE ta ifrån honom!
Efter 1 veckas super-duper-tjuriget-surhet-arghet på varandra, så blev vi nog allt lite kära i varandra igen på den där "lilla-ishockey-cupen" igår ute på Rosengård!
Tyckte han var snygg/ sexy i den där randiga North Sail mössa och den marinblå Gant munkjackan, där han fixade och donade på isen i gympadojjor och baggyjeans :)
Vet iofs inte om han tyckte jag  var särskildt attractive när jag agerade Mat-tant och slevade upp köttbullar och potatismos och lingon till alla små killlarna!
BTW....mitt i allt...så kör ändå Nils Måns till fotbollsmatch på Stadion och Ingrid till Funky-kidz i Vellinge.
Aldrig att han skulle missa sina barns idrotter!
Nu har Ingrid (vilket jag ALDRIG trodde skulle hända) lagt huvudet på sne och frågat sin Pappa om hon får börja med "riktiga" ridlektioner på Tidsdagar!???
Och hur det nu än gick till, så fick hon det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0