Tisdag 13/12

LUCIA!
Och tänk...detta året  var det INGA av mina 3 barn som fick lussa.
Så Trist! och Konstigt...men så är det på skolan.
Så jag och Ingrid steg upp i ottan 06.30 (JÄTTE TIDIGT för att vara oss :) kokade varm choklad med vispgrädde, värmde Lusse katter och Pepparkakor, dukade brickan, Ingrid "snydade" om till Lucia nattlinne, glitter i håret, stearinljus i handen, jag tog på mig en alltför för liten lucia krona och nöjde mig med min turkosa Vera velour (som har fått vara med om mkt den senaste tiden :) och gick LUCIA tåg för "VÅRA POJKAR" här hemma, som låg förväntansfulla i dubbelsängen.
Sen fikade vi i sängen (hmr..) kollade Lucia på TV, det var hur mysigt som helst.

Innan barnen....ja, Nils och jag hade faktiskt 10 "barnfria år" ihop, brukade JAG Lussa för honom helt "alena".
Jodå...det var liksom Tradition!
Han tyckte nog det var lite "sexy sexy"....HAHA.....Jag hade glitter och kanske ngt mer på mig......vet inte riktigt!
MEN LUSSEKATTER, pepparkakor och varm choklad, det serverade JAG!

Vi 2, The Couple är som Ebony and Ivory!
En mörk, en ljus, en vit, en svart, våra varandras motsater!
Och det är nog därför vi har lyckats vara kära, bråka, skratta, prata, busa, festa, tjafsa, gråta, älska ihop i 21 år!
Galet men sant!
Det kastar man bara inte iväg, ngt så fint och värdefullt! DET är jag STOLT ÖVER!


Kommentarer
eva kruuse

ohhh vad gulligt Johanna....kärlek till er <3<3<3<3

2011-12-15 @ 08:24:14
veronica

Blir helt rörd så fint du skriver! Precis så är det opposites attract! snygg bild!

2011-12-15 @ 12:45:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0