Måndag 19/12

JUL...och Julstress.
I år ska jag faktiskt INTE ha JULEN här hemma, så den stressen har jag inte, PUH!
Då jag varje kväll stått och bakat, grilljerat, rullat köttbullar, fixat rödkål, pyntat, städat och ordnat.
Jo, jag vill ha det så.......sen kommer dessa kommentarer:
-du behöver inte "hålla på"! Överdriv inte!
Men HERREGUD! är det JUL eller är det JUL!???
jag blir så irriterad på sådana kommentarer.....eller dessa kommenatarer:
-Vi behöver inte köpa julklappar detta året, Vi ska inte ge varandra!
JAG erkänner härmed över mitt hjärta:
-JAG, JOHANNA MARIA ÄLSKAR ATT GE/ KÖPA JULKLAPPAR; ÖVERRASKA; SKÄMMA BORT; ÖVERDRIVA, JAG ÄLSKAR ÄVEN ATT FÅ, ATT PACKA UPP, JAG ÄLSKAR DET! OK!!!!!

I Onsdags var vi på Factory med respektive och bowlade på Big Bowl och käkade Julbord där.
Roligt var det, jag var faktiskt rätt så bra på att bowla, TYP den enda sporten jag är rätt ok på :)
Tack alla gulliag tjejer!!!!

Vi köpte Julgran i Fredagskväll, Ingrid och jag.
Jag, Ingrid och hennes kompis Louise handlade mat och köpte julgran på vägen hem....
Hade ingen bil, så vi valde ut en fin gran på "BJÖRNS" i Vellinge, det var bara det att jag skulle bära den hem.
Så STIG som säljer granar där erbjöd sig att vara barnvakt åt Ingrid och Louise medans jag sparkade hem på Ingrids sparkcykel med 3 påsar på styret.
STIG bjöd flickorna på fika på Björns (ja, han äger stället). Väldigt Schysst måste jag säja!
Sen bar vi hem granen alla 3, och den är så fin!
Nils tyckte såklart det var onödigt att ha gran, herregud! Vi ska ju vara borta 3-4 dgr!!!!!!!!
Jag kan inte tänka mig en JUL utan JULGRAN!!!! Jag måste ju hänga upp mina fina GEORGE JENSEN julpynt, jag köper 1 ny varje år, nu har jag nog 12 st!!!!
Jag vill ju njuta av granen både innan jul, över nyår och faktiskt över Trettondagsafron med, det blir ju iallafall över 2 veckor!!!!!!
Så det bestämmer inte min man, kan jag säja!!!

I Lördags var vi på ITALIENSK AFTON hos våra nya grannar (mitt emot) FAM SVENBY.
De bjöd på Italiensk Afton, vi var nya, gamla och halvgamla grannar som var bjudna.
SUPER GOD ITALIENSK BUFFÈ ! och Jätte trevligt!!!!
TACK KÄRA NI!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0