Ons 9/8

Ja, vår resa till Södra Frankrike, började med ett stopp i Paris.
PARIS!!! Vårt Paradis!!!
Eller som Veronica Maggio sjunger:

"Vi kommer alltid ha PARIS, denna staden äger VI!
Den är till för OSS, och inga ANDRA!"


Vi har varit i Paris i sisådär 8-10 ggr, ja, ni förstår att vi är "Trygghets-narkomaner" och inte vågar något annat....
INTE RIKTIGT!!!
Nous aimons PARIIIIIS!
Nils och jag besökte Eiffeltornet första gången vi tågluffade ihop, 1991!!!!! Jamen 1991! Helt galet, 20 år sen.
Ja, jag var bara 9 år då :) :) :)
Iallafal,  barnen hade tjatat om att åka upp i Tour de Eiffel, det jobbiga var bara att jag hade utvecklat min höjdrädsla samt panik sen jag var 19 år!!!
Köa i 1 1/2 timme, och sen åka upp en skranglig hiss till både 1-2- och 3 partier!!!!
Fy faaaan säjer jag, ångrade mig riktigt skarpt direkt jag satte foten in i hissen!
Jag njöt inte en sekund, hmr....jättevackert :) 
-quelle vue! /What a view!!!!
Den enda som var coool-lugn var filbunkarna Nils och Ingrid!

Lätt illamående spatserade vi iallafall runt i Paris en hel dag (barnen har såklart sin sparkcyklar/ skateboard, skulle  inte klara en resa utan dessa bästa färd-medel).
Restaurangbesök och La Fayette m.m.
Efter 2 Nätter,  drog vi ytterligare 60 mil söderut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0