Söndag 10/4

Tiden går....
Skulle verkligen vilja uppdatera oftare, men jag hinner inte.
Har även tänkt på att byta blogg design, ngn som vet hur man gör...vill kunna lägga in fler bilder, flashigare design och kunna lägga upp video/iphone filmer.
MÅNS har fyllt 11 år, i Torsdags, 7 April.
Kan inte fatta att jag har en 11 åring här hemma i huset.
Tänk! för 11 år sen föddes den SÖTASTE, man kunde tänka sig, lille Gosse på MAS i Malmö.
Jag hade inte ord för hur stolt jag var!
Min lille "BUFFY" som han kallades för ända till han var 2 år, minst....
För han "buffade" så mkt när han sov OCH skulle vakna.
En brunögd liten gosse som stal Mammas hjärta ( och Pappas) och kan utan tvekan linda sin Mor runt inte bara lillfingret utan hela handen!
Det var liksom HAN och JAG mot Världen.
Mammaledigheten var en fröjd.....vi fikade, vilade, sov, umgicks med vänner, fikade igen....gick runt i Malmös alla vackra parker och bara njööööt, för den Våren 2000 var den mest underbara VÅR jag varit med om.
Jöns Fils gatan på Gamla Väster i Malmö var vår adress och Måns han brukar skryta om att vi bott grannar med Zlatan....det var bara det att vi hann flytta innan han flyttade dit.. :)
Som sagt i Torsdags fyllde Måns år!
Han uppvaktades av Mor, Far, Lillebror, Lillasyster, Farfar och Farmor på morgonen med många fina paket.
Bl.a P-kort på Streetlab, kläder, skor och en radiostyrd bil.
Firade sen med Grill och Glasstårta på kvällen med faster Anna och kusin Pauline.
I Fredags var sen jag, Ingrid, Karl, Poonam, Natalie och min Gudson Alexander på PIPPI on ICE på Arenan.
Vi fick sitta på första parkett, men vid ridån där alla skridsko-åkande åkte ut.
Tyckte Pippi såg lite sur ut....plötsligt hörde Poonam hur ngn kräktes bakom ridån!
Jag såg heller ingen Pippi på isen, utan Tommy och Annika åkte själva runt på isen i sak-letar-leken...
En röst i högtalaren säjer:
-Vi tar nu en liten Paus! Pippi har fått kräk-sjukan! Men vi väntar snart in en NY Pippi!!!
Helt absurt!!!! Såklart fattade barnen inget, men vi ap-skrattade!!!
Jodå, efter 20 min kom en NY FRÄSCH (icke kräkig) GLAD PIPPI ut på isen och klarade det såklart super  bra!
Annika fick tydligen hoppa in, medans en statist fick spela Annika!
Bara det att statisten som fick hoppa in och spela Annika, svimmade, hörde jag efteråt.
Helt galet!
MEN....förrutom DET var det en jättefin och bra föreställning som alla barnen uppskattade!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0