Torsdag 30/9

Visst är familjens lilla prinsessa bedårande??
Jo, men det kan man väl få säja om sin egna enda lilla dotter och på sin egna och enda lilla blogg?
Igår var vi på BVC för 5-årskontroll och vaccination!
-Jaha! sa BVC tanten, då var det sista besöket här på BVC för dig lilla Ingrid!
-Nästa gång blir det skolan som tar över!
UH! sista besöket på BVC hos "BVC-Eva" som alla mina 3 barn varit hos!
Det kändes ju jättesorgligt att höra, som ett hugg i bröstet!
SISTA BVC besöket!!!!!
Här vill vi gå i alla år och väga och mäta och prata lugnt och försiktigt!
Ja, det var väldigt överrumplande och jobbigt att höra, det var liksom som en bekräftelse på att:
-Här blir inga flera barn gjorda!
SÅ! Slut i rutan!
snyft....
Iallafall...såklart klarade min lilla dotter av alla uppgifter galant...rita, klippa, prata, lyssna, hoppa på 1 ben och räkna till 10, gå balansgång, syntest!
Hon pratade på oavbrutet om sina store-brödrar, om sin älsklings-häst "LUCY" och att hon faktiskt åkt UTAN säkerhetsbälte en gång med Pappa i Vellinge....hmr...
Hon var 120 cm lång och vägde 20 kg!  (Kalle vid samma ålder 118 cm och 18 kg).
"Bara" 8 cm över den ordinära linjen......(ja, men så har hon en låååång farfar, och 2 låååånga fastrar)...
En "Ingvarsonska" är hon nog ändå :)
Det kommer definitivt sluta med att JAG kommer vara det kortaste i familjen!
Jag som ändå är 170 cm


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0