Onsdag 24/11

Ååh vad jag är sjuk...jag är så sjuk så sjuk...
Ändå kunde jag inte ligga i sängen hela dagen...utan vi var "tvugna" att fota Årets Julkort 2010.
Som vanligt....värsta kaosen, barnen lydde såklart INTE...jag blev svettig och Nils orkade inte...
Kanske 50 foton togs ( i Nils studio) och det kändes som inte ett enda blev bra..
Förutom det..hade Nils tydligen planerat ngt tema innan, som jag bara "dissade".
Tills hans kollega Fredrik förklarade för oss båda 2, ja, han såg det ur bådas synvinkel så att säja.
Nils ville fota coolt, ngt nytänkade....galet, typatt barnen skulle stå på en konst- gräsmatta mot en vit vägg, ljuset skulle vara överdimensionellt.
Han ville fota underifrån, så att barnens fötter blev JÄTTE-stora onaturligt......
Jag bara tittade på han och undrade vad han kom ifrån.....Ja, Mars då tydligen.
Jag ville SÅKLART ha vitt...vitt och åter vitt...vita kläder ev jeans, rent och snyggt och klassiskt.
Fredrik föklarade såhär för oss....
-Nils ville pröva lite nytt, var sugen på att fota såhär.....galet, provocerande.
-Johanna ville visa sina söta barn från det bästa sätt, på ett klassiskt sätt.
Vem fick sin vilja igenom?????
Det får ni se i brevlådan!!!!!!!

Ola, Måns kompis var här nere i helgen.
Han måste fått skate febern dämpad, efter deras besök på ALLA ramper, skateparker etc  i  Malmö, som Nils skjutsade runt dem på.
När Ola skulle hem på Söndagen så säjer Nils till honom i bilen.
-Ja nu stannar tåget supersnabbt, så det gäller för dej Ola att typ SPRINGA på tåget, och sen kan du hitta din plats sjäv, va!?
Helt opedagogiskt, varpå Ola blir lite orolig och jätteledssen.
-Nä men Ola, jag går självklart med dej på tåget, hittar din plats, hänger upp jackan, och ställer din väska på plats, säjer Jag.
-Men tänk om tåget går då? säjer Ola
-Ja, då får jag väl åka med dej till Kalmar då, säjer jag på skämt.
Tåget kommer och jag går med Ola på tåget (rätt så stressad för jag VET att tåget inte stannar länge på Svågertorp station).
Fixar med Ola, tröstar han och försöker lugna han och inte visa min stress.
Då stängs dörrarna och tja....tåget GÅR!!!!
TÅGET GÅR!!!!
Jag börjar sparka på dörrarna, trycka på nödbromsknappen, utanför står Måns och nästan faller ihop av en skratt-attack, pekar på mej och skratt skriker:
-Mamma! vart ska du????
Jag får behärska mej såjklart för Nu är Ola mer än chockad över mitt beetende och hela sitautionen (efter även skällt ut konduktören oxå).
Ringer Nils som sitter i bilen och väntar...
Som vanligt skakar han på huvudet och tycker det är sååååå typiskt mej!
-Sååå "Johannigt"!
Så de får snällt åka in till Malmö och hämta mej där i stället.
Jag skrattar och skrattar och försöker få Ola att skratta, ber en dam "ta hand" om honom till Kalmar.
Där kanske historien tar slut...det e bara det att Fredde (olas pappa) ringer sen och berättar att Ola sitter fast i Lessebo i 2 timmar.
Stackars barn!
Undra om han nångång vill komma tillbaka hit?


Kommentarer
Titti

Hej "skållade råttan" Johanna! Ja du är faktiskt så tokig så jag skrattar mig fördärvad och ska ropa på tennis och fotbollsfantasten där nere i stolen, hoppas han inte fastnat. Här är vackert vitt och vinterdäcken kom på idag.Allt är bara bra. Kramisar Titti

2010-11-24 @ 21:35:06
Malin

Underbart sa jakla roligt ar ocksa sjukt forkyld

2010-11-25 @ 23:16:52
veran

Haha, fick Nils sin vilja igenom...Nä Johanna tappa inte stilen nu. Låta män bestämma? Vart är världen på väg?Kram!!

2010-11-26 @ 09:12:27
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0