Fredag 12/11

"Kompisar från Förr" OCH NU!
Varje år (sen 1994 tror jag) har vi GÅS-Middag med Nils (ja, och även mina) barndomsvänner.
Nästan alla hans vänner bor utspridda i hela Sverige, men GÅS-middagen den missar man inte!
Den hålls alltid i SKÅNE (of course) så vi är 3 st par turats om att ha den.
Mest har det hållts hemma hos  "grundarna" Håkan och Jessica som med sina fantastiska 4 barn bott i Vinslöv men som numera bor i Yngsjö.
Nils kompisar är rätt så speciella (om man säjer så), jag hatade b.la Nicke i 1-2 år då när Nils och jag hade träffats.
Idag är han min "Favorit", vi fyller till och med år på samma dag (it´s a sign :)
Speciella, ja....alla är onaturligt öppna, talförmögna, galna, har INGA som helst hämningar och när man hör deras historier från "förr" är det nästan obegripligt att ingen av dessa (IDAG....., väletablerade, välutbildade fädrar) sitter i fängelset eller hamnat fel ngn stans....(ÖVERDRIVET!).
Vi är alla så olika, men när vi ses är det som att ställa tillbaka tiden en sisädär 15-20 år!
Jag ÄLSKAR DEM!
Årets tema var ju såklart MFF, vilken förädare Nils är som (till och med spelat i KFF/ Kalmar FF) gått över från KFF till MFF!
Även Håkans viktuppgång  (ni ser, ingen mobbing inte) skojades det friskt om, hans "nick-name" är typ "Späcky" eller "Fetto", ska tillägga att han klappar sig både en och två ggr på magen och ÄLSKAR sina "Åla-gille-fester".......
Håkan hade Mjällby tröja på sig, för att markera! (på skoj såklart).
Årets GÅSA-Middag var i Nättraby utanför Karlskrona, vi bodde på Ronneby Brunn och lyxade lite med SPA hela familjen på Lördagen, och fick sova ut i sköna Hotellsängar.
Vi åt till och med frukost med KFF Henrik Rydström, som Nils för övrigt snackade med OCH som höjdes i Nils Fotbolls-lista (över favvo-spelare) när det visade sig att han hejjade på MALMÖ FF! ?
BTW.....varför kommer MFF in i alla mina inlägg nuför tiden, vad är det som håller på att hända med mej?


Kommentarer
veran

Ja det här med MFF är allvarligt! Vi gillar ju inte sport, bojkottade till och med tjejbandylaget som Eva skulle starta.Men nu har du tilloch med börjat träna? vad händer.Mer Champagne åt folket!

2010-11-15 @ 16:41:09
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0