Söndag 30/5

Igår var det Cykelfest i byn.
8:onde året irad, men 1:a gången för oss!
Vackra Veran och hennes Hans hade anordnat allt!
Man fick 3 olika adresser tilldelat sig.
Man kan säja såhär:
Ungefär 100 personer (50 par) cyklar runt i byn och äter i grupper, 8 st som hela tiden byts ut mot nya.
Vi åt förrätt hos Maggan och Jesper, Middag hos Tomas och Åsa, och sen efterrätt åt vi hos oss!
Klockan 22 var det åter samling i Folkets Hus och där var det party!!!!!
Tack Veronica! Vilket jobb du har lagt ner!

Idag är vi sega.
Måns spelade fotbollsmatch såklart som jag fick lotten att köra....
Nils hade lovat Kalle gocart!
Vid kl 11.00 bytte vi barn, då åkte jag och Ingrid till Sankt Petri kyrka istan för att gå på gudtjänst (med nattvard).
Svärmor/ Farmor Birgitta var nere med Maria-logen så vi var "inbjudna" kan man säja.
Nattvarden intogs....(återställare ? fniss...) och det var bara bikten som saknades.... :)
Tja, det är ju inte var dag man går i kyrkan en Söndag men det var både högtidligt och rörande på samma gång.
Nu har vi ätit middag, Svärmor är här och jag ska typ gå och lägga mej...kolla 1-2 avsnitt SATC först!


Kommentarer
Anonym

fina bilder! Ja en galen fest och du var skitsnygg i hatten. Jag vara bara " i hatten"....

2010-05-31 @ 15:09:06
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0