Lördag 1:a MAJ!

Tyvärr har jag varken demonstrerat eller sjungit Nationalsången idag :)
"annat var det på min tid"!!!

Nä, idag har vi varit rätt så lazy hela familjen.
Förrutom Nils och Måns som var i stan där Måns spelade match mot LB07, (de vann).
Ingrid och jag var på hennes drop-in ridning och Karl hos en kompis.
Killarna var sen på Tivolit som kommit till byn.
Ja, det är väl årets händelse här, och mina barn som äääälskar karuseller och åker helt galet är såklart överglada!

Valborgsmässoafton firade vi hos Fam Nyqvist.
Kalle hade gjort super goda förrätter, Laxtartar och Vitello Tonnato (verkligen favorit,
vi pratade faktiskt om denna italienska förrätt som egentligen är rätt så "strange", kalv och tonfisk!
Men gudagott! det kanske var så att man tog vad man hade hemma i kylen och vips blev det en rätt).
Sen åt vi Vårens första grill med goda tillbehör!
ALLTID lika trevligt och roligt att umgås med Nyqvistarna!

Påbörjat projekt fixa "mellbystrand" trädgårdsstolarna!
Har börjat slipa, nya brädor skall fixas och målas!
Hallen börjar oxå ta form, Jörgen jobbar med den och den blir fin och praktisk.
För vi, familjen Ingvarson är inte direkt praktiska av oss!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0