Torsdag morgon 11/3

SCENARIO hos Fam (Mad) Ingvarson:

Tisdag morgon.
Vi är som vanligt försenade..allihopa, trötta på morgonen.
Måns tar sååå lång tid på sig, Nils han skäller och gormar och tjatar..
-e du inte klar till jag har borstat tänderna, KÖR JAG!!!!!
Måns börjar tjata på mej om att ta med tennisväskan till skolan!!!!
Han spelar tennis varje tis kväll men varför ta med väskan till skolan???
Tennisracken kan bli snodda + varför bräscha???
Måns och jag  börjar STOR bråka, Nils är VANSINNIG!
Nils och Måns börjar bråka hysteriskt, Måns beter sig sig illa... varpå Faster Anna kommer, just hemkommen från Afrika och blir chockskadad!
Nils hoppar in i bilen med Kalle (som sitter nöjd i framsätet och njuter....att storebror får skäll) Och de kör iväg i rivstart 08.02!!!
Måns hysteriskt arg och ledssen..sitter i snön och skriker..säkert.
Då rycker snälla Mamman in! som förut var JÄTTEARG!
Jag, iklädd Turkos Vera Velour morgonrock, mini sovshorts..(OBS! Ingen bh eller linne.).. och UGG springer ut i bilen
och kör Måns till skolan 08.04!!!
Gråtande nästan båda 2 hinner vi till skolan 08.05!
Det är bara det att dörren till passagerarsidan till tvingon inte går att öppna, SÅ det är bara att i Vera Velour hoppa ur bilen ( i princip naken under) öppna för Måns och hoppas ingen ser mej!
Tja...det var det!
Men Kan Lill-Babs så kan jag! (hon körde sina barn i morgonrock har jag läst i hennes självbiografi).
Givetvis möter vi Nils som just lämnat Kalle...och om blickar kunde döda genom bilfönstrerna..sååå hade fönsterna blixtrat sönder och samman!
Vilken start på morgonen!!!

jaja...jag vet att jag är en curling mamma! (fick jag ju höra hela kvällen sen).
Men Måns hade aldrig gått till skolan helt förstörd!'
Han hade suttit tills jag skulle åka vid 9-tiden, skulle jag ignorera honom oxå???
Hur hade ni gjort???
Som konsekventa Nils, eller som Curling Johanna?
Eller förresten, sånt händer väl inte i andra familjer!
Bara i vår, MAD familjen! hihi...


Kommentarer
Malin

Jag hade ocksa kort, i morgonrock. Jag kan vara hard men nar dom blir sa dar ledsna da smalter jag. Och vad ska man gora ga till jobbet och lamna en unge gratandes i snon. Det gar ju liksom inte...



Kanske psykologiskt sa ska du och Nils ha ett sadant dar enat familje samtal med sonen pa kvallen och visa att ni minsan tycker likadant. Om man orkar med sant dar pedagogiskt..

2010-03-11 @ 11:40:00
anna hansson

Som du!

Detta händer i alla familjer!

Kämpa på, du får igen det senare!

Kram Anna

2010-03-11 @ 12:04:44
URL: http://annainreder.blogspot.com
Anna

Chockskadad blev jag kanske inte men jag var ju inte direkt beredd på att komma in till er mitt i detta. Tänkte att det är skönt med stora tonårsbarn. Hade faktiskt glömt att det var så här när de var små. Nils är lite väl hård tyckre jag. Puss!



2010-03-11 @ 20:35:08
Anonym

Haha, jag hade gjort likadant. Och det vet männen, därför vågar de vara tuffa och bestämda. Tror du männen hade kunnat stå på jobbet sedan och tänka att nu sitter min 9 åring i snön och mamman har kört till jobb...NOT! Den ena skitar ner och den andra städar och ibland byter man roller...Thats life!

2010-03-12 @ 08:37:41
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0