Trettondagen 6/1

Igår hade vi vår årliga TrettondagsAftons KALKON Middag.
Fam. Sandell och Nyqvist var inbjudna.
Det smakade mycket gott och det var jätte trevligt som vanligt när dessa familjer är här!
Kalkon är så gott! och så lätt att tillaga...i med lite "stuffing" och sen in i ugnen.
Kokt potatis, sås, gelé, (rödkål/ brysselkål) och en massa rödvin så är Middagen SUPERB!

Svärföräldrarna är på besök och var själv på "Gille" igårkväll.
Ikväll ska vi äta LUTFISK, som jag hittade i kylskåpet, det var min favoriträtt när jag var liten.
Det e bara JAG som gillar det i familjen, så  nu när Svärmor är på besök och även hon gillar det, passar vi på!
Kokt potatis, vit sås, skirat smör, kryddpeppar, gröna ärtor och massa julmust...Åååååh!
Nu är därmed JULEN slut, granen och pyntet ska ut i helgen, julmusten var slut på ICA och alla chokladaskar dammiga.
Tänk att det gick så fort!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0