Onsdag 2/9

Kalle..ja.
En nybliven 1:a!
Oj, vad vi fotade Måns när han började 1:an, och det var ju sååå STORT!
Kalle började 1:an (visserligen med Mamma med på uppropet) men det var inte så stort väsen för det :)
Det coola med Kalle är faktiskt att han är COOL! Han är självsäker, självgod, bryr sig inte om vad andra tycker eller tänker, han lever sitt egna liv och är ganska nöjd med det verkar det som.
Han fäller alltid roliga men smarta kommentarer, och vi alla i familjen skrattar ofta med honom när han kommer med sina utlägg!
Hans stora idol är kanske Måns, men likaväl tycker han inte att varken Måns eller hans kompisar är mer än honom.
Karl,  är en sån som jag skulle vilja vara ibland, en som lever sitt egna liv utan att bry sig om vad andra tänker om en.

Igår hade han sin första gympa-lektion...och hans fröken är en mycket pedagogisk typisk gammal lågstadielärare med grått hår och kanske inte så "piffig", kanske 60 år!  (obs! för den delen SUPER bra och alla gillar henne).
Jag frågade hur han haft det på sina första gympa...jag menar:
-hoppade fröken runt,  hjulade, slog volter, satt spagat och hoppade hon studsmatta med väldans fart, frågade jag Kalle med glimten i ögat!
-Men Mamma , fröken är ju JÄTTE gammal! utbrast Kalle och fick ett skrattanfall...
-Hon är mycket "gamlare" än Farmor!
Saken är den att Farmor är mycket äldre än fröken...men i Kalles värld är Farmor yngre, piffigare och ser riktigt ungdomlig ut.
Det du, farmor!!! :)
Ännu en rolig kommentar från Kalle!

Såg att SATC 2 är under inspelning, KUL!!! för jag är en riktig Sex and the city fan och har alla boxar och har nog sett alla avsnitt en sisådär 10 ggr.
Precis MIN STIL!


Kommentarer
Farmor

Kalle darling, I love you. Puss Farmor

2009-09-02 @ 22:27:33
anna hansson

Visst är det underbart med barn och deras olikheter.

Fortsätt att njuta det gör jag!

Kram

2009-09-03 @ 11:14:38
URL: http://www.annainreder.blogspot.com/
Malin

HArligt med en lang uppdatering som alltid roligt och fyndigt skrivet kram

2009-09-03 @ 11:20:27
URL: http://mamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0