Onsdag 24/11

Ååh barn...ååh barn.
Tänk att man har välsignats med 3 friska och goa barn!
Och SÅ skulle man tänka oftare....när man är mitt uppe i ett vansinnesanfall, och håller på att gå i bitar av "arghet".
Inte jag? Nej nej....då är det ngn annan, en häxa som flyttat in i min kropp och kan bli så galen på de söta små grynen som egentligen INTE meeenar vad de gjort eller gör eller som gör en crazy.
Det roliga med syskon är att de liksom "synkar" varandra..
Om en unge är super duper jobbig en period är de andra som små ljus, lyder och är exemplariska!
Men det är ju bara det att de avlöser varandra, så det är inte ofta man hämtar andan och får lite frid :)
Såklart de är världens gulligaste i mina ögon, underbara små änglar som tindrar med ögonen och viftar med sin kolsvarta långa ögonfransar...då smälter jag!
Tyvärr gör jag det lite för ofta...säjer Nils.
Jag kan inte stå emot!
Ngt annat med syskon är de är så himla olika.
Mina är lika, speciellt till utseendet ni vet "Ingvarson-barnen"... de ökända i Vellinge.
Nä, men min svärmor säjer alltid att man skulle fått nr 3 som första barn. Hänger ni med?
Och så är det i vårt fall.
Ingrid, hon är ett exemplariskt barn, enligt dagis fröknarna.
Alltid glad och positiv, öppen, framåt, social, duktig, tacksam, omhändertagande, omtyckt, smart,  ordentlig...
lagom med humör ja, ..för annars hade jag blivit orolig...jag menar jag och pojkarna har ju humör och om hon inte hade haft ngt ALLS hade hon ju varit mesig!!!.
Detta sa fröknarna till Nils på hennes utvecklingsamtal.
Kan inte fatta att jag fått en sån unge!?
Alla ungar har ju sin egna personlighet och det är trist att skolan eller dagis ibland försöker få alla att stå i samma led, om ni förstår.
Alla ska vara lika duktiga, lydiga, snälla, ordentliga...Om ngn sticker ut så blir det ett herrans liv, trist.
Men jag ska vara tacksam att jag genom mina ungar får  ta del av alla de olika världarna :)
Jag ÄR DET; TACKSAM! Det är jag verkligen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0