Grå Torsdag morgon 19/11

Igår morse satt denna skylt på Södervärns busshållplats.
Och alla ENSAMNA människor som steg av bussen blev bjudna på kaffe och bullar!
Vet inte om det var ironiskt men jag tycker det var så trevligt så!

"Alla människor hatar ofta varandra,därför att dom fruktar varandra.De fruktar varandra därför att de inte känner varandra.De känner inte varandra därför att de inte har några förbindelser med varandra.De har inga förbindelser med varandra därför att de lever åtskilda." Martin Luther King♥


Kommentarer
karin uhl

hej Jojjan,

Bra skrivet, klart driver dom med de insnöade Vellingeborna! (inte ingvarsons, men de andra)



Jag tycker det är skrämmande hur lite kunskap och mycket rädsla dina medmänniskor i Vellinge har.

Men idag tänker manga människor "huvudsaken jag".



Till alla Vellingebor med rädsla för det okända:

Varför bakar ni inte lite lussekatter och gar till vandrarhemmet och lär känna pojkarna? Det är otäckt att ni dömmer människor som ni aldrig har träffat!! Maste de vara farliga för att de föddes i ett land med ett krig, som de inte själva har startat. Tänk om det var du eller dina barn som behövde hjälp..

I Henriks klass har det precis kommit en liten flicka fran Afganistan, hon kan inte ett ord Tyska. Varje morgon när jag ser henne ger jag henne ett stor leende och säger godmorgon, efter 3 dagar när jag hämtade Henrik tittade hon pa mig, gav mig ett leende och sa hej da! Fröken har ordnat en begagnad skolväska till henne sa att hon har en lika dan som de andra barnen och manga flickmammor har gett henne kläder och andra flicksaker. Sa kan man ocksa göra istället för att dömma. Tänk om och bli världsmedborgare Ni insnöade Vellingbor!!

Johanna, detta är skrivet till de Vellingebor som inte vill ha invandrare, INTE till dig för jag vet att du inte tycker och känner sa

kram karin

2009-11-20 @ 09:27:04
Malin

Ahh vilken snall froken att dom fixar och donar blev nasta lite tarogd. Ja man kunde ju onska folk var lite mera open minded. I Rakels forra lekis var alla fran overall afrika, turkiet frankrike italien svarta vita gula jag gillade det. Det ar ju bra om barn lar sig fran borjan. Sa dom inte blir trangsynta och insnoade.

2009-11-20 @ 15:19:14
johanna

Fröken?

Nä det var ngr coola människor som gått ihop o fixat detta på en busshållplats i Malmö.

COOLT!

Men nu har visst han moderat-ledarn i Vellinge vänt.

Oj, nu var de visst välkomna!

2009-11-20 @ 19:36:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0