Juldagarna/ Mellandagar/ Klämdagar, Nya dagar på året!

Nu är julen slut och imorgon börjar allvaret igen.
Dagarna efter Nyåret har gått i "sjukhetets tecken"....Först blev Kalle sjuk, 40 graders feber och oj vad han yrade...
Sen blev Ingrid sjuk, 40 graders feber och hängig och som om det inte var nog blev Måns akut-sjuk.
Feber, kräks och matt....
Så nu vet man ju att man lever iallafall.
Jag har jobbat på Factory och Insight lite om vart annat. Men Nils har varit ledig, som tur är =)
Ingo och Titti (mina svärföräldrar ) kom i Lördags och har stannat här ett par dagar.
Vi har umgåtts, ätit middagar  och haft det mysigt, Anna och Pauline har oxå hängt här, så det har varit som en riktig STOR-familj, det tycker jag är himla mysigt.
På Trettonsdagsafton skulle vi ha vår Årliga Kalkon-middag för Sandellarna och Nyqvistarna, men eftersom både de och vi var sjuka så  i stället kom Anna och Pauline, vi åt och hade det mkt roligt!!!
Idag har Ingrid, Kalle och även jag ridit på Paulines häst...Ingrid tjatade hela förmiddagen och var helt orädd för att rida.
Kalle är en sån fin djurvän (det har jag aldrig sett, ....eller trott....) han sitter med katterna i stallet och gullar, håller i hästen och det är så gulligt.
Nu sitter han och dividerar med Nils om att han ska få köpa en katt.....för "bara" 10 kr.
Han tycker den ska bo i Gäst-rummet och bajsa i Måns "kräks-hink".
Nja,,,,,jag tror han förlorar mot Pappa, tyvärr.....


Kommentarer
Anonym

ett tips till kalle

lana hem en söt liten kattunge sa kan pappa vänja sig

sen kan han inte säga nej

kram karin

2009-01-06 @ 22:38:06
veronica

Annars få min hund valpar till våren... så fyller ni upp de sista lediga timmarna på dygnet också..:)

2009-01-06 @ 23:27:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0