Torsdag 19/2

Jaha....så var man gräsänkling i ngr dagar (gräsänkling!??? vilket ord egentligen o vad betyder det??).
Måns och Ingrid följde med farmor och farfar till Kalmar i Onsdags morse och i Onsdags kväll ringde Kalle och undrade om han fick sova över hos kusin Pauline.
Jaha...så då var Nils o jag själva i det stora huset, vi kom i och för sig hem sent, så ngn Champagne middag blev det tyvärr inte...
Men det var tyst o mörkt och det var nog första gången vi 2 var ensamna hemma utan barn!!! Men den känslan gillade jag INTE!
Måns och Ingrid är som sagt i Kalmar, Måns leker och spelar Hockey (tränar med Kalmar HC) med kompis Ola (Nils g:a barndomskompis Freddes son) och sov till o med över hos honom ihop med Oliver.
Måns, Ola och Oliver......Det var som det var Nils, Fredde och Danne som satt där och skrattade!!!
Gamla barndomskompisars söner, födda samma år och har superkul ihop!
Så Ingrid och Farmor har nog mest umgåtts tror jag.
Duktigt av lilla Ingrid, hon är bara 3 1/2 år och verkar trivas som fisken uppe hos Farmor och Farfar.
Igår kväll hade vi lite kvalitets tid med vårt lilla Mellanbarn, Karl.
Han hade haft det superkul hos Pauline, lekt med alla katter o hundar, hängt i stallet med henne.
Och för ni som känner oss, VET att varken Nils o jag är sådana JÄTTE djurvänner (lindrigt sagt) men Kalle däremot han gillar ju djur, så då är det ju perfekt för honom att få lite "djur-tid". Han hälsade ju på sin katt oxå i stallet, kom jag på.
Den katten följer ju sen med Pauline till Annas gård, så då kommer de ju träffas ännu mer, Kalle o han alltså.
Nils och jag var sen på Elyseé med Karl och åt fondue (det var sååå länge sen, o så fick vi lite "after ski" känsla :)
Sen gick vi på bio, BOLT, hette den 3 D och den var rätt cool.
Kalle satt som paralyserad med 3D glasögonen, fulllastad med popcorn, läsk och en MASSA godis.
(han hade ju innan på Elyseé beställt coca cola blandat med fanta-drink....hmrrr...typiskt han).
Så det var en mysig kväll.
1 barn, en "baggis", det är ju ingenting liksom,...Men jag är så GLAD, så TACKSAM över mina 3 coola, gulliga och busiga små barn!!!!!!!!!!
Idag drar vi till Kalmar för att umgås och givetvis hämta hem Måns och Ingrid.


Kommentarer
Anonym

ja jag vet precis vad du pratar om. man tror man ska njuta av lugnet. Men det känns superkonstigt när huset ekar av tysthet. Jag sover bäst när alla barn ligger i sin egen säng hemma. Men att få njuta av sina barn, ett i taget är rätt gott ibland.kram

2009-02-20 @ 21:54:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0