Tisdag 3/2

Idag var Ingrid ledig (dagis var stängt) så vi hade en mysig dag.
Vi lekte i hennes rum med dockorna, Ingrid bjöd på Lunch, hon lagade pannkakor i hennes lilla ugn och sen drack vi kaffe och åt hennes rosa velour-bakelser.
Herregud! hon är så stor nu, leker och hittar på , roligt att se att hon är så fantasifull (känner faktiskt igen mej själv).
Jag skulle vilja hitta ett gulligt litet gammeldags bord till henne där hon kan duka upp.
Klockan 1 när pojkarna slutat skolan kom de hemrusande, vi fikade.
Sen bar det iväg till Frissan.
MÅSTE rekommendera en super-frissa här i byn som öppnat upp.
Drop-in eller vad det heter, inga beställningar, utan bara drop-in tider, á 199:- gammal som ung.
Måns klippte sig där igår och jag sa bara till den rätt så snygge klillen som stod där...
-Klipp han som du! (kort men med långa längder) och det blev bara SÅÅÅÅÅÅ snyggt!
Så idag var det Kalles tur och han blev lika snygg, han.
Jag har redan spridit ryktet så när jag kom satt Richard där och då hade även Lille Oscar blivit klippt!
Nu är det snart Nils tur!!!!
Sen körde jag mina SNYGGA klillar till Hockey-träningen, där de som vanligt kämpade på (ingrid ser man inte röken av längre, hon leker med de andra "hockey-systrarna).
Nu är Måns och Nils på MAI-galan på Stadion (Fri-idrottsgalan) med Petter och Pappa Kalle.
Jag kollar på "Ingemar Johansson" dokumentären, som är sååååå fin.
Tänker på det.......framgångsrika idrottsmän har ofta en Trygg bakgrund och åtminstone en förälder som ställer upp i vått o torrt, inte för jag tänkte på mina ungar.....  :)

Jag är himla tacksam över att Min Man Nils, varken muttrar eller bryr sig om när han kryper ner i de Romantiskt Rosa-blommiga Lexington lakanen jag bäddat rent med.
DET är manligt! tycker jag (att inte bry sig)...........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0