Fredag 27/2

Ligger här i sängen med 2 barn.
Jag vill alltid ha barnen omkring mej när Nils är borta.
E totalt slut..slut....slut....
Det känns som jag har kört, skjutsat, lämnat, hämtat, lagat mat, fixat tvätt, skolväskor, matsäckar, skridskor och det är bara som en virre-varr.
Men det ordnar väl sig.....
Håkan var så snäll, han ringde ikväll och undrade hur jag hade det, gulligt.
Han tyckte det var Stort att låta mannen åka på semester...tja, det har jag inte tänkt på så mkt men är det det kanske!?
Låter inte alla sina män åka på semester!?
E det inte normalt, eller är jag bara en mes-mes?
I varje fall blev jag jätteglad att han ringde medans han fixade Fredags-middagen och undrade hur jag mådde!
Det är ju trots allt Nils kompis!
Ikväll har vi kollat på Let´s dance, och nu har även då Bagge och Wahlgren blivit ett par, roligt! (Love-couple).
Måns såg sen sista episoden av Malmö Redhawks-Leksand matchen...leksand vann efter straffar och Sudden Death (heter det väl?).
Herregud! stora tårar rullade ner för hans kind...jag blir nästan orolig, hur kan han sätta sig in i detta så oerhört.
Förkrossad ringde han Nills o meddelade beskedet, att det nu är slutspelat för MIF!
Ja, herregud!
I morgon har jag trixat o fixat med alla barn, när jag ska jobba (kan TYVÄRR inte ta ledigt).
Måns ska leka med Mackan i Husie, och småkidsen ska umgås med Faster Anna (som INgrid blev mkt glad över).
I och för sig var nog ngn häst sjuk, så i värsta fall får de väl tillbringa dagen i bilen upp till Häst-sjukhuset...men det tycker de nog är spännande.

SYMASKINS problem:
Min kära symaskin (som jag tror..min svärmor fick typ för 40 år sen) har nu en en gång gått sönder,
de syr små små konstiga stygn, hackar och är allmänt jobbig!!
Lämnade in det igen, (o bara DET får jag panik över, hatar verkligen att lämna iväg symaskinen) jag har alltid ett behov och begär att sy.
Sy-maskins mannen som jag känt sen jag flyttade till M-ö (15 år sen) sa att nu var det nog sista gången den kunde lagas eller om den överhuvudtaget KUNDE bli lagad. Priset kanske 750-1000 :-.
Han har ju typ 1000 propsat på att köpa en ny, vilket jag inte velat, "Huskvarnan" har ju gått så bra efter varje lagning.
Han fattar att jag inte har råd med en NY....5-6000 kr men tyckte att en helt ny "hushålls-sy-maskin" med de enkla och simplaste stygnen kunde räcka.
En "Japanare" för 1900-2500 kr.
Jag är helt velig....vad ska jag göra tycker ni??????
Laga den gamla....(den är ju trots allt en gammal kär vän)
eller vänta o köpa en ny (när jag vinner på Lotto)....?


Kommentarer
Anonym

hej johanna

ingen japanare!!! never!!!

jag tycker att det är självklart att mannen eller kvinnan far aka pa semester utan den andra. halla varför inte?! det är bara partner som inte litar pa varandra som inte later den andra aka. du gör helt rätt!! tänk pa allt roligt som man gör när en utvilad man kommer hem som du längtat efter..hi hi!!

kram karin

2009-02-28 @ 09:01:33
Veran

Sälj något på Tradera och köp en ny! Det är du värd, du är så duktig på det!! kram

2009-03-01 @ 03:56:15
malin

Klart han far åka på semester nästa gång är det din tur. Japanare never, HUSKVARNA rocks!

Gulligt att han gråter när dom förlorar.





2009-03-01 @ 19:58:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0