Tisdag 28/4

Kalle, vår lille Kalle, han är så rolig!
Ibland undrar jag om några fröknar nånsin blir arga på honom, den lille smale fräkninge spelevinken.
Han fäller bara sååå roliga kommentarer och har ett sånt finurligt sätt.
Varje dag är det ngn kommentar eller utläggning, som jag bara;.......-amen, vad får han allt ifrån!?????
Igår när jag satt o pratade med fröknarna på fritids så kom han in och viskade, eller jag menar prat-viskade till mej.
-När ska vi gå hem!? jag måste bajsa!
Alla skrattade såklart, o bajsa på skolan är väl sista utvägen, mina pojkar är såååå äckelmagade!
Ja, han bryr sig verkligen inte om vad ngn annan tycker!
Kalle med sitt goda självförtroende till sin kompis Christian:
-Chrille! Vem tycker du bäst om på skolan, JA, förutom mej då!?
Chrille svarar ju snällt, att visst är det Karl men efter han Jonis och Hugo.
Kalle idag:
Han älskar ju knäckebröd och helt plötsligt fäller han kommentaren:
-Jag ska nog bli tjuv när jag blir stor, så jag kan få sittai  fängelse och käka knäckebröd, Ni har ju sagt att fångar bara får vatten o knäcke....
Han har blivit så stor och det coola med han är att han verkligen ÄR cool, självständig och sådär självsäker och självgod som jag skulle vilja vara, om ni förstår vad jag menar.

Ikväll blev det pizza, för jag är såååååå tröööööött och har ingen ork till att laga mat eller ingen inspiration att hitta på vad jag ska laga.
Ungarna hurrade ju såklart!
Imorgon ska Ingrid fotas för Panduro, och det är hon ju van vid :)


Kommentarer
Malin

GUd sa gulligt, roligt nar dom ar lite storre och man kan mera umgas med dom .. kan langta efter det ibland..

2009-04-29 @ 10:44:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0